Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefri kørepenge ved transport til fast adresse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst på reglerne omkring kørepenge men synes det er svært at gennemskue.

I virksomheden sælger vi personlig træning. Kontor adressen(som også er privat adresse) ligger 16km fra det træningscenter hvor træningerne udføres. Vil man kunne udbetale kørepenge for transporten mellem de to adresser? Eller betragtes træningscenteret som et fast arbejdssted og derfor ikke om fattet når man kommer ud over de 60 dage? Det er ikke alle dage jeg er i træningscenteret, men måske 2-3 dage om ugen.

Det bliver jo alligevel til en del omkostinger på bilen hver måned :-)

Tilmeldt 16. Dec 17
Indlæg ialt: 258
Fra  N-Control Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nogle afgørelser vedr. dette du kan læse op på hos T&S. F.eks. fik en murer ikke skattefri befordringsgodtgørelse for kørsel (og det er dette du mener ikke?) selvom adressen lå hjemme og div. kontor-arbejder blev fortaget derhjemme.

Generelt skal du som minimum have et erhvev som kan udøves, og bliver udøvet (ihvertfald delvist) derhjemme, for ikke at ifalde 60-dages reglen om at din faste arbejdes sted ikke er på privaten, og der derfor ikke sker udkørsel derfra. Selv da er det svært og vil nok kræver tilsagn fra skat.

Ud fra din beskrivelse er dette ikke tilfældet, og du må nøjes med befordringsfradrag efter 60dage.

Du beskriver ikke hvor mange ansatte det drejer sig om? Du skriver "vi" det ene sted, men "jeg" det andet?

Du beskriver heller ikke virksomhedsformen (Personlig, VSO, Aps, AS) hvilket også er relevant.

Fra København
Tilmeldt 22. Oct 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Der manglede nok lidt detaljer, der er tale om 1 ansat i et IVS.

Der er noget af arbejdet som laves fra kontoret/hjemme fra fordi nogen af kunderne håndteres rent online. Hvor finder du afgørelserne fra skat? synes ikke mine søgninger har givet noget fornuftigt.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Regn med, at efter 60 dage så er det slut med skattefri kørepenge, og så er det befordringsfradrag fra dag 61.
Der er jo reelt også tale om et fast arbejdssted, lader det til.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)