Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne med henblik på videresalg?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kigget på et domæne, jeg skal bruge til min hjemmeside, men jeg kan se at ejeren af domænet har købt det udelukkende på videresalg, er det tilladt?

Der har ingen aktivitet været på domænet, og når jeg slå ejeren op, så finder jeg frem til at han skulle eje dette firma kaldet "evergreen internet aps", jeg kan se på hjemmesiden evergreen.com at det de gør, er at de opkøber domæner, for at sælge det videre.

Hvordan står man her, mht. Dk-hostmaster?
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil skulle oprette en sag hos domæneklagenævnet. DK-Hostmaster kan ikke gøre noget.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være opmærksom på at der er en behandlingstid på 6 måneder eller mere, hvis du indgiver en domæneklage.

Og hvis du ikke klokkeklart kan dokumentere at domænet er købt til videresalg, er det ikke sikkert du får medhold.

---

Du kan med fordel henvise til tidligere domæneklager, hvor Evergreen har tabt i ligende klagesager.

Og henvise til tidligere afgørelse, som svarer til din klage og hvor klager har fået medhold.

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 25
Fra  OKEIwebbureau Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RasmusV1.

Det kan kan have stor betydning for din sag, hvis hjemmesiden er helt blank (totalt uden indhold) på det domæne du ønsker? Og hvis domænet blev købt/registreret for mange år siden - gerne mere end 4-5 år siden?

Mvh.

Lederuddannelserne.dk

Find næste lederuddannelse, lederkursus og workshop på Lederuddannelserne.dk!

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lederuddannelserne.dk:

Det kan kan have stor betydning for din sag, hvis hjemmesiden er helt blank (totalt uden indhold) på det domæne du ønsker? Og hvis domænet blev købt/registreret for mange år siden - gerne mere end 4-5 år siden?

Det er ikke korrekt. Bare fordi at domæne ikke har en hjemmeside, betyder ikke at domænet ikke bliver brugt til noget evt. forretningskritisk.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 29. Oct 18
Indlæg ialt: 25
Fra  OKEIwebbureau Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Oftest er en blank hjemmeside lig med nul aktivitet, men ja der kan da køre en mailklient eller andet software i baggrunden.

Mvh.

Lederuddannelserne.dk

Find næste lederuddannelse, lederkursus og workshop på Lederuddannelserne.dk!

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dette her ikke bevis nok at det købt som videresalg? http://prntscr.com/mh0pni Der ud over er ejeren en virksomhed hvor de direkte skriver "If you’re looking for professionals who findbuy and sell outstanding domain names, then you’ve found us."

Tænker ikke der tvivl om hvad domænet er købt i forbindelse med?

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Klager har ikke fået medhold i følgende 2 tilsvarende domæneklager mod evergreen:

https://www.domaeneklager.dk/sites/default/files/2017-12/2017-0112%20-%20terra.dk_.pdf 

https://www.domaeneklager.dk/sites/default/files/2018-07/2018-0436%20-%20tal.dk_.pdf 

Du kan selvfølgelig prøve at argumentere for, at disse 2 domæner aldrig er taget i brug, trods evergreens påstand om planer med disse, men hvis du ikke har noget mere konkret, står du med en noget usikker sag.

Evergreen har tabt en anden sag, men da var det et generisk navn, som samtidig var klagers efternavn.

Det vil sikkert styrke din sag, hvis du kontakter dem og får en horribel pris på domænet.

Men du bør nok have en plan b.

Tilmeldt 6. Jan 19
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var da egenligt utroligt, at de kan få medhold, altså der jo ingen tvivl om hvad de bruger domænet, og de andre 5xx domæner de har til. Ærgeligt, men må prøve at kontakte dem, hvad koster det at starte sådan en "sag"?

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)