Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af flere websites

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino

Jeg har i løbet af det sidste år lavet en række websites, som lige nu hostes på et enkelt webhotel, dog med forskellige domæner. De fleste af siderne er relativt simple, og er enten værktøjer eller infosider. Jeg kan se at nogle af siderne får en del trafik, og derfor ønsker jeg at arbejde videre og skalere dem, der klarer sig godt.

I slutningen af 2019 vil jeg højst sandsynligt have 3-4 sider med meget trafik, samt 7-8 sider med mindre trafik - jeg er dog i tvivl om hostingsituationen. Vil det fortsat give mening at hoste alle sider på ét webhotel og lade domænerne pege på dette webhotel, eller er der en bedre løsning? Der er ikke tale om avancerede webplatforme, men tænker at det på sigt vil være en ulempe med så meget trafik på ét webhotel.

Hvordan bærer I andre jer ad med at hoste adskillige websites? Kan det betale sig på sigt at have sin egen serverløsning?
Tak på forhånd

Benjamin
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

bankerstjerne:

I slutningen af 2019 vil jeg højst sandsynligt have 3-4 sider med meget trafik, samt 7-8 sider med mindre trafik

Hvad er "meget" trafik? Snakker vi 1000 sidevisninger per dag, eller 500.000 sidevisninger per dag? Baseret på hvordan siderne er bygget, kan du fint håndtere store mængder trafik på ét webhotel.

Flere sider på et webhotel er fint nok, man skal bare være indforstået med at det åbner op for en større flade af sikkerhedshuller, da du pludselig ikke kun har én side der kan skabe problemer, men derimod flere sider, og ligger de alle på ét webhotel, jamen så kan de også inficere hinanden, så du vil stå med en større oprydning.

Det kommer i sidste ende an på hvad du syntes der er bedst - du kan oftest spare lidt penge ved at samle det på et eller et par webhoteller :)

bankerstjerne:

Hvordan bærer I andre jer ad med at hoste adskillige websites? Kan det betale sig på sigt at have sin egen serverløsning? 

I mit tilfælde kommer det an på forskellige ting - jeg har systemer som er på separate webhoteller eller maskiner, grundet sikkerhed, og andre systemer som ligger samlet på en eller flere "application servere", det kommer an på om der er data der skal beskyttes, eller hvis der er ting i en applikation der kan resultere i forringet sikkerhed, så vil det komme på en separat løsning for sig.

Hvis du kan finde ud af at administrere en server, så kan det godt betale sig med egen serverløsning ved f.eks at leje den ude i byen hos en af de mange hosting udbydere der eksistere så som OVH, Hetzner, M247, og lign - men hvis du ikke har forstand på det, ender du hurtigt op hvor du bruger betydeligt flere penge på ting der egentligt ikke giver mening.

Man kan nå langt med et korrekt opsat webhotel og optimeret side :)

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej evt at sætte en cdn op foran dine sites som fx CloudFlare, så fordeles trafikken på deres servere og kun en delmængde af trafikken ryger videre til dit webhotel.

Det er ganske gratis st komme igang og den gratis version er alt rigeligt til de fleste simple behov som sit lyder til at være.

Der findes flere guides online til at komme igang

Fra Herning
Tilmeldt 24. Jan 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan også anbefale at sætte CDN op :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)