Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb og salg af forældrekøbslejlighed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. køb og salg af forældrekøbslejlighed.

Min mor ejer den lejlighed jeg bor i. Jeg vil gerne køb den af hende til 15% under vurdering og derefter sælge den, hvilket jo er rimelig standard.

Problemet er her at min mor gerne vil gerne sælge den for at give mig kapital til køb af ny lejlighed, men hun vil egentlig også gerne beholde den for hun kan lide den.

Derfor kommer spørgsmålet: Må jeg købe den billigt (15% under vurdering) og så efter et halv års tid sælge den tilbage til min mor til markedspris?

Og selvfølgelig stadig få profitten skattefrit.

På forhånd mange tak!

Bh

Henrik
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du er da vist havnet det forkerte sted med dit spørgsmål - Dette er et iværksætter forum. 

Hvis du har råds til at købe lejlighed har du vil også råd til at få prof hjælp hos en som vil være en langt bedre løsning end at spørge her.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have et sikkert svar, så er der kun én mulighed, og det er at kontakte SKAT og bede om et bindende svar på dit spørgsmål. Hvis du solgte til en person udenfor din familie efter et halvt år, så tror jeg umiddelbart, at det vil være skattefrit, men når du sælger tilbage til din mor tænker jeg, at der er stor risiko for, at det anses for proforma eller omgåelse af reglerne om skattefrihed. 

Så tag fat i SKAT.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det her lugter af proforma, og risikerer at blive tilsidesat af SKAT.

Har I overvejet, at hun i stedet giver dig et rentefrit lån på anfordringsvilkår? Det kunne give dig likviditeten til at købe en ny lejlighed uden at skulle ud i køb og salg. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)