Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg gøre

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg har ikke den store erfaring med auktioner hvorfor jeg håber i kan hjælpe.

Jeg vil gerne købe varer fra lagre/konkurser med vidresalg for øje.

Nogle steder skal man skrive sit CVR NR så "sælger" kan sikre sig at der handlen B2B og fortrydelses retten for private kunder bortfalder.

Jeg har et holding fra tidligere - kan jeg benytte det CVR NR og så betale pengene privat - der er ikke tale om forsøg på skat-/moms snyd overhovedet jeg har bare svært ved at finde det rette setup.

Hvis der skal laves et firma har jeg overvejet at lave et IVS gennem mit holding da jeg skal bruge mine penge på varekøb.

Er der nogle der har prøvet noget lignende og er der nogle med gode råd?

På forhånd tak.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal - hvis du vil købe gennem CVR kun købe gennem det CVR der så også står for salget og ikke gennem CVR og betale privat eller andre krumspring. Ting hænger sammen, moms og indtægt udgiftsmæssigt og skal køres enten privat eller CVR  og er du hovedaktionær i et momsreg selskab, så bør du ikke køre helt samme forretning privat uden moms ved siden af.

Du kan godt lave et nyt IVS eller ApS - (jeg ville ikke lave IVS før man kender den ny IVS lov) https://startupadvisejh.blogspot.com/2018/10/stop-for-nye-ivs-nye-regler-for-gamle.html  

Husk brugtmoms ordning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Tusinde tak for hjælpen det sætter jeg pris på.

Jeg vil helt sikkert læse omkring brugtmoms samt vente med at etablerer et IVS til man kender loven.

Har du råd til hvad jeg kan gøre rent praktisk for at kunne købe og sælge allerede nu og ikke har penge til et ApS? Kan man lave private udlæg eller lignende. Jeg har jo et CVR NR på et holding men skal jeg unslade at bruge det? Er der evt et sted jeg kan læse lidt om det.

Endnu engang mange tak.

Bedste hilsner
Mikael
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i alle fald ikke bruge dit holding til at købe privat noget som ikke skal indgå i holding og sælges og så er holding jo drift og skal momsregistreres-  tal med revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)