Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af personlig virksomhed - ingen løn, men opsparing

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Helsinge
Tilmeldt 8. Feb 19
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Kære Amino'er,

Jeg kunne godt tænke mig at starte en lille personlig virksomhed op ved siden af mit daglige arbejde.

Jeg er i den gunstige situation at jeg allerede fra dag 1, har en omsætning i virksomheden, men på grund af mit daglige arbejde behøver jeg ikke lønnen. Derfor ville jeg gerne lade pengene stå på "virksomhedskontoen" i banken og spare op til en maskine til den lille ny forretning - der vil gøre arbejdet lettere fremadrettet.

Skal jeg blot lade være med at forskudsregistrere mig selv som have tjent de penge og så lade dem stå, eller hvordan skal jeg forholde mig med en personlig virksomhed, når jeg ikke ønsker de penge jeg tjener udbetalt - men ønsker at bruge dem udelukkende til at bygge virksomheden op.

På forhånd tak for jeres inputs. Jeg er helt ny på siden og går selvfølgelig også i gang med at lede andre posts igennem. :-)

Rigtig god weekend til jer alle.

Med venlig hilsen
Sebastian Skinnerup



Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Skinnerup:
Kære Amino'er,

Jeg kunne godt tænke mig at starte en lille personlig virksomhed op ved siden af mit daglige arbejde.

Jeg er i den gunstige situation at jeg allerede fra dag 1, har en omsætning i virksomheden, men det er ikke penge jeg går og mangler. Derfor ville jeg gerne lade pengene stå på "virksomhedskontoen" i banken og spare op til en maskine til den lille ny forretning - der vil gøre arbejdet lettere fremadrettet.

Skal jeg blot lade være med at forskudsregistrere mig selv som have tjent de penge og så lade dem stå, eller hvordan skal jeg forholde mig med en personlig virksomhed, når jeg ikke ønsker de penge jeg tjener udbetalt - men ønsker at bruge dem udelukkende til at bygge virksomheden op.


Dine pligter som erhvervsdrivende har ikke sammenhæng til hvor mange penge du bruger eller har behov for.

 

Hvis du forventer et overskud af din virksomhed skal du forskudsregistrere det og sidenhen selvregistrere det faktiske overskud. Det vil samtidig sige, nogen af de penge du sparer op skal bruges til at betale skat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du lader stå eller ikke stå på din konto har intet med din skat at gøre i alm. personlig virksomhed. Der kan du hæve eller sætte ind helt som du vil, uden det har spor betydning for skat.Du beskattes af indtægt minus fradragsberettigede udgifter - og hævninger på konto har intet med skat at gøre.


Du kan bruge VSO - som nok betyder du skal bruge revisor og betale acontoskat 22% af det du ikke hæver - og så få den modregnet ved senere hævninger men det giver ikke mening med mindre du betaler topskat formentlig

Du kan læse meget mere om personlig virksomhed og skat og alt det andet for ganske små penge i e-bog eller paperback http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html  

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Du kan bruge VSO - som nok betyder du skal bruge revisor og betale acontoskat 22% af det du ikke hæver - og så få den modregnet ved senere hævninger men det giver ikke mening med mindre du betaler topskat formentlig

Kun under forudsætning af man opfylder betingelserne.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

Cookie - John Hannover:

Du kan bruge VSO - som nok betyder du skal bruge revisor og betale acontoskat 22% af det du ikke hæver - og så få den modregnet ved senere hævninger men det giver ikke mening med mindre du betaler topskat formentlig

Kun under forudsætning af man opfylder betingelserne.

ja VSO er ikke helt lige til og nok slet ikke aktuel - blot nævnt - trådstarter må sætte sig mere ind i tingene samlet - men VSO har forudsætninger ja

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)