Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS: Hjælp til Skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Har kontaktet skattestyrelsen men svaret besvarede ikke mine spørgsmål så prøver lige herinde :)

Driver et lille IVS med en omsætning på lidt over 22.600 kr.
Har derfor lige nogle hurtige spørgsmål:

- Er det korrekt at jeg skal indberette en årsrapport, et årsregnskab samt mit over-/underskud?

- Hvis Ja hvilken orden skal det så gøres i? Kan man godt indsende årsrapporten inden man har indsendt årsregnskab samt over-/underskud?

- Har I nogle guides/vejledninger til hvordan man indberetter korrekt?

Håber I forstår mine spørgsmål! :-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelbjensen:

Hejsa,

Har kontaktet skattestyrelsen men svaret besvarede ikke mine spørgsmål så prøver lige herinde :)

Driver et lille IVS med en omsætning på lidt over 22.600 kr.
Har derfor lige nogle hurtige spørgsmål:

- Er det korrekt at jeg skal indberette en årsrapport, et årsregnskab samt mit over-/underskud?

- Hvis Ja hvilken orden skal det så gøres i? Kan man godt indsende årsrapporten inden man har indsendt årsregnskab samt over-/underskud?

Ja du skal indberette en årsrapport - ingen tvivl om det! I øvrigt er skattestyrelsen ikke det rigtige sted at spørge, de tager sig kun af skatten - regnskaberne hører under erhvervsstyrelsen.

 

Årsregnskabet er en del af årsrapporten, så det er svært at lave den ene uden den anden.

mikkelbjensen:


- Har I nogle guides/vejledninger til hvordan man indberetter korrekt?

https://erhvervsstyrelsen.dk/generelt-om-aarsrapporter

Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for det hurtige svar!

Vil det så sige at jeg sagtens kan indberette min årsrapport før jeg indberetter mit underskud til Skat?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelbjensen:

Tusind tak for det hurtige svar!

Vil det så sige at jeg sagtens kan indberette min årsrapport før jeg indberetter mit underskud til Skat?

Ja!

Selskabets selvangivelse og årsrapporten kører helt uafhængigt af hinanden. Årsrapporten er til erhvervsstyrelsen og selvangivelsen er til Skat.

Tilmeldt 23. Sep 17
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Modtaget!

Så når folk snakker om at indberette årsregnskab så snakkes der om årsrapporten?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - og så er det jo ikke sikkert dit underskud er korrekt beregnet - ikke alle udgifter giver fradrag - og jeg tvivler også på du kan finde ud af at angive negativ skat korrekt i årsrapport og endelig skal du være klar over, at der er ganske stor risiko for, at der kommer krav om opsparing i eksisterende IVS hvis ikke de har en ganske stor bunden kapital inden 2020 udgangen https://startupadvisejh.blogspot.com/2018/10/stop-for-nye-ivs-nye-regler-for-gamle.html  så få skub i det - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsrapporten kan du fremstille selv når det er et IVS :), så sparer du de penge.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)