Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift fra Enkeltmadsfirma til PMV

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Kan man skifte sit Enkeltmandsfirma til PMV? Jeg har en virksomhed som hobby og kan langt fra tjene 50000 kr om året. Så tænker jeg vil skifte til PMV istedet. 

Men da jeg startede i november 2017, har jeg jo fået moms tilbage. Kan jeg så sige til SKAT jeg betaler dette beløb tilbage til dem, og så skifter til PMV

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Mvh Marianne 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget du har misforstået mht. de 50.000 DKK er det altså omsætning og ikke fortjeneste der er afgørende for om du skal være moms. registreret.

Tilmeldt 25. Dec 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Min omsætning er langt under de 50.000 DKK kroner så derfor jeg tænker jeg vil lave om PMV.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Grønkjær:

Kære Aminoer

Kan man skifte sit Enkeltmandsfirma til PMV? Jeg har en virksomhed som hobby og kan langt fra tjene 50000 kr om året. Så tænker jeg vil skifte til PMV istedet. 

Men da jeg startede i november 2017, har jeg jo fået moms tilbage. Kan jeg så sige til SKAT jeg betaler dette beløb tilbage til dem, og så skifter til PMV? 

Håber der er nogle der kan hjælpe mig.

Mvh Marianne 


nej i alle fald ikke uden skats direkte godkendese - og den er vanskelig at få. Har man registreret moms må man jo ikke bare kunne få fradrag   men du kan i alle fald ikke få OK uden at skat giver dig direkte tilladelse og du afleverer regnskab for din moms fra start til slut

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)