Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør i når i får tøj retur der er brugt.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Hvad gør i som webshop ejer, når i modtager f.eks. en kjole der er brugt og lugter af sved??

Vh

Nadia 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Meddeler kunden at du har modtaget en brugt vare - nægt at betale eller betal en brøkdel af beløbet tilbage.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, dog med risiko for dårlig anmeldelse samt beskyldning om at varen var brugt ved modtagelse.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn skriver, så skriv til kunden at du ikke tager brugte varer retur, og send kjolen tilbage til kunden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Lundgaard:
, dog med risiko for dårlig anmeldelse samt beskyldning om at varen var brugt ved modtagelse.

Så må man jo offentliggøre korrespondancen med køber.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok ikke bruge flere penge på f.eks. at sende den tilbage.

Hvis kjolen har mistet værdi idet du får den retur, så kan du trække den mistede værdi fra og i sidste ende hele beløbet.

Men jeg vil nok lave en aftale med kunden før jeg gør noget som helst, og hvis der skal tvistes må du vurdere om det er det værd

Tilmeldt 21. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar :)

Det er en festkjole til knap 2000 kr. så kan bare ikke sende pengene retur når kjolen er brugt brugt (lugter meget af sved) og ikke kan sælges videre. :/

Tak for hjælpen :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark Källstrøm:
Hvis kjolen har mistet værdi idet du får den retur, så kan du trække den mistede værdi fra og i sidste ende hele beløbet.

Trække fra?  Det bliver jo uanset hvad et tab som virksomheden må tage.

Mark Källstrøm:
Men jeg vil nok lave en aftale med kunden før jeg gør noget som helst, og hvis der skal tvistes må du vurdere om det er det værd

Når kunden er så fræk at bruge tøjet, så er der vist ikke noget grundlag for nogen lang snak.   Men din blødsødende holdning er du med til at skabe flere kunder der opføre sig på den måde.  De skal sgu lære at deres opførsel har konsekvenser.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nadia2800:
Det er en festkjole til knap 2000 kr. så kan bare ikke sende pengene retur når kjolen er brugt brugt (lugter meget af sved) og ikke kan sælges videre. :/

En mulighed kunne være at du sender kjolen til rens og modregner ren, arbejdstid og værdiforringelse hos kunden. 

Der findes i øvrigt renserier der har specialiseret sig i at hjælpe tøj webshops.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er nok slet ikke så enkelt. Du har jo helt ret i, at hvis den er brugt og lugter af sved - så er returværdien meget lav - eller 0

Det er bare ikke sikkert kunden er med på, at den er brugt - helt enkelt nægter, og dels kører forbrugerombudsmand i stilling - dels skaber anden bad-will D

Det er vilkårene man skal se i øjnene

Jeg ville lade et renseri lige skrive under på en lille lap, at de også mener kjolen klart havde været i brug (så har du den hvis der sker ballade) og rense kjolen - og så må du afgøre, om den nu er så god som ny - så prisafslag svarer til renseriregningen eller lidt mere

Det er ikke altid godt at gøre det man har ret til, i forhold til kundeforhold desværre - 

Er det 100% "stinkende" klart - at den har været i brug til en fest - har du fuld ret til at sige den er værdiløs og tilbyde kunden at du sender den retur til kunden - som jo har betalt for den - men er det besværet og risiko for shitstorm værd - for 2000 kr - Jeg elsker selv hårde principper, men er ikke altid sikker på de er korrekte at sætte i brug

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)