Hej allesammen Hvad gør i som webshop ejer, når i modtager f.eks. en kjole der er brugt og lugter af sved?? Vh Nadia |
Meddeler kunden at du har modtaget en brugt vare - nægt at betale eller betal en brøkdel af beløbet tilbage.
Meddeler kunden at du har modtaget en brugt vare - nægt at betale eller betal en brøkdel af beløbet tilbage. |
Enig, dog med risiko for dårlig anmeldelse samt beskyldning om at varen var brugt ved modtagelse. |
Som Ravn skriver, så skriv til kunden at du ikke tager brugte varer retur, og send kjolen tilbage til kunden. |
Så må man jo offentliggøre korrespondancen med køber. |
Jeg ville nok ikke bruge flere penge på f.eks. at sende den tilbage. |
Tak for alle jeres svar :) Det er en festkjole til knap 2000 kr. så kan bare ikke sende pengene retur når kjolen er brugt brugt (lugter meget af sved) og ikke kan sælges videre. :/ Tak for hjælpen :) |
Trække fra? Det bliver jo uanset hvad et tab som virksomheden må tage.
Når kunden er så fræk at bruge tøjet, så er der vist ikke noget grundlag for nogen lang snak. Men din blødsødende holdning er du med til at skabe flere kunder der opføre sig på den måde. De skal sgu lære at deres opførsel har konsekvenser.
|
En mulighed kunne være at du sender kjolen til rens og modregner ren, arbejdstid og værdiforringelse hos kunden. Der findes i øvrigt renserier der har specialiseret sig i at hjælpe tøj webshops. |
Problemet er nok slet ikke så enkelt. Du har jo helt ret i, at hvis den er brugt og lugter af sved - så er returværdien meget lav - eller 0 Det er bare ikke sikkert kunden er med på, at den er brugt - helt enkelt nægter, og dels kører forbrugerombudsmand i stilling - dels skaber anden bad-will D Det er vilkårene man skal se i øjnene Det er ikke altid godt at gøre det man har ret til, i forhold til kundeforhold desværre - vh John H |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com