Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsejendom i virksomhedsordningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino brugere

Jeg har en udlejningsejendom, som jeg hidtil har kørt i kapitalafkastordningen grundet de simple regler og ikke ret store renteomkostninger. Med ændringen af kapitalafkastsatsen til 0 går jeg over i virksomhedsordningen fra indkomståret 2018.

Er i færd med at købe endnu en ejendom, som skal placeres i VSO og i den forbindelse har jeg et spørgsmål. Banken har anbefalet at opbelåne mit private hus i fast rente og indskyde likviditetsoverskuddet via mellemregning i virksomhedsordningen. Dette med fremtidig konvertering for øje.

Overskud i virksomhedsordningen opspares i virksomhedsordningen med foreløbig skat på 22%. Må jeg hæve overskudslikviditet igen via mellemregningen og kan det ske uden der sker beskatning heraf?

På forhånd tak for svar.
Fra Vejen
Tilmeldt 8. Mar 14
Indlæg ialt: 139
Fra  BL-Group Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Supermand10:
Hej Amino brugere

Jeg har en udlejningsejendom, som jeg hidtil har kørt i kapitalafkastordningen grundet de simple regler og ikke ret store renteomkostninger. Med ændringen af kapitalafkastsatsen til 0 går jeg over i virksomhedsordningen fra indkomståret 2018.

Er i færd med at købe endnu en ejendom, som skal placeres i VSO og i den forbindelse har jeg et spørgsmål. Banken har anbefalet at opbelåne mit private hus i fast rente og indskyde likviditetsoverskuddet via mellemregning i virksomhedsordningen. Dette med fremtidig konvertering for øje.

Overskud i virksomhedsordningen opspares i virksomhedsordningen med foreløbig skat på 22%. Må jeg hæve overskudslikviditet igen via mellemregningen og kan det ske uden der sker beskatning heraf?

På forhånd tak for svar.



Hvis jeg har forstået det korrekt vil du vide om de penge du skyder ind i selskabet via mellemregning kan trækkes ud skattefrit

Svaret er ja. Men aldrig mere end det du har skudt ind, dermed sagt selskabet/virksomheden må ikke låne dig penge. Ellers ender du i noget rod med ulovligt lån

Tilmeldt 5. Dec 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver: “Dette med fremtidig konvertering for øje.” Hvad menes der med det?

Tilmeldt 14. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har noget friværdi i vores hus, som er belånt med rentetilpasningslån. Banken mener vi skal omlægge og op belåne huset med 1,5% lån. Når renten så stiger så kan dette lån konverteres og indfries til under kurs 100. Således kan denne konvertering ske udenfor VSO og dermed skattefrit.

Jeg forstår det som om, at det jeg indskyder i VSO kan jeg altid og når som helst trække ud igen uden der sker beskatning, blot mellemregningskontoen aldrig bliver negativ.
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Supermand10:


Jeg forstår det som om, at det jeg indskyder i VSO kan jeg altid og når som helst trække ud igen uden der sker beskatning, blot mellemregningskontoen aldrig bliver negativ.

Du har forstået det rigtigt! - det indskud du laver og som bogføres på en mellemregningskonto kan trækkes ud via samme mellemregningskonto uden det har betydning for skatten overhovedet.

Og ja, mellemregningskontoen kan ikke blive negativ.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)