Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import og Eksport

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen

Jeg har ledt og ledt forgæves efter informationer, så derfor spørger jeg her inde, i håb om at nogle af jer ved noget om det.

Jeg har en import/eksport virksomhed hvor jeg importere varer fra udenfor EU, og bagefter, jeg vil gerne ekportere dem til udenfor EU.

Mit spørgsmal er "Skal jeg betale Moms her i Danmark?" Fordi jeg ikke salger varene here ind i EU og jeg salger/eksport dem kun udenfor EU.

Jeg håber at nogle af jer måske kan svare på det.

Venlig hilsen Peter
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal aldrig lægge moms på noget du sælger uden for EU - det er momsmæssigt bare en rubrik C angivelse

Hvis du importerer dem hertil DK skal du være import registreret og angive import moms - og når du eksporterer - skal du være eksportregistreret men fakturere uden moms til kunder uden for EU uanset private eller firmaer

Hvis varen aldrig kommer til DK men går direkte fra uden for EU til uden for EU er der ikke tale om import og eksport for dig og din kunde betaler så told og evt moms ved modtagelsen selv (og det giver næsten altid brok og problemer med returvarer og meget andet) http://johnhannover.blogspot.dk/2016/02/dropshipping.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Feb 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for dit hurtige svar.

Mit problem er, at jeg køber "vare A=1000dkk" fra USA (Import til DK, det betyder jeg skal betale import moms (For eksampel 30 dkk som import moms), og bagefter jeg sælger "vare A" til Egypten (Jeg betaler ikke moms, fordi jeg eksporterer udenfor EU).

Alt i alt, det betyder, at jeg skal regn en gang moms (300dkk+1000dkk) + fragt osv.? Kan jeg fjerne betalingen af importmoms ved at registrere eksportbevis i min momsrapport?

Vh Peter




Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter

Du er lidt forkert på den, for du betaler ikke moms ved import til DK:  Det største problem for dig bliver at du skal betale told ved import til DK og du eller din kunde skal betale told import til Egypten. 

Toldproblemet kan løses ved at benytte dig af et toldlager( toldoplag) hvor ufortoldede vare kan opbevares indtil eksport ud af EU, så slipper du for at skulle betale told af varen ved import til EU.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

mrbeenir:
Hej John,

Tak for dit hurtige svar.

Mit problem er, at jeg køber "vare A=1000dkk" fra USA (Import til DK, det betyder jeg skal betale import moms (For eksampel 30 dkk som import moms), og bagefter jeg sælger "vare A" til Egypten (Jeg betaler ikke moms, fordi jeg eksporterer udenfor EU).

Alt i alt, det betyder, at jeg skal regn en gang moms (300dkk+1000dkk) + fragt osv.? Kan jeg fjerne betalingen af importmoms ved at registrere eksportbevis i min momsrapport?

Vh Peter




nej . men når du importerer til et momspligtigt formål (og det lyder det til) så koster importmoms ikke noget - det er blot angivelse under salgsmoms og så samme beløb som købsmoms og du får beløbet fra told . Overvej at følge Ravns gode forslag til toldlager

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt efter hvor stor din virksomhed er, ser jeg 4 muligheder, du kan benytte dig af.

1) Få lavet et mio oplag, og indfør dine varer herpå, der må de ligge i 90 dage uden der skal afregnes told og moms. Det forudsætter så, at du udfører varene i de colli de er kommet i, da man ikke må åbne for pakkerne når de er på mio oplag. Efter UCC er kommet, er er en sikkerhedsstillelses gebyr på 10 kr pr mio man laver.

2) Få lavet en enkelståenmde bevilling når du impoterer varen, så får du told og moms igen, når du eksporterer den. Det forudsætter at SKAt er samarbejdsvillige, og at du husker at benytte de rigtige procedurer osv (det her er lidt bøvlet)

3) Toldoplag, hvis du har told og moms for under en mio om året, er jeg næsten sikker på, at det ikke kan betale sig. Så kan du finde en speditør der tilbyder dette. 

4) Hvis der kun er tale om importmoms, kan du være lidt "ligeglad" da du som virksomhed har fradrag for denne. Du må stadig sælge til lande udenfor EU uden at opkræve moms, og behøver derfor ikke indlægge momsen i varens pris.

Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 669
Fra  Papan Games - Papangames.dk Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis trådstarter IKKE er momsregistreret, så kommer han til at betale importmomsen. 
Hvis trådstarter derimod ER momsregistreret, så kommer importmomsen til at gå i 0. Altså til at stå som både salgs- og købsmoms.

Hvis trådstarter kun sælger til 3. lande, vil det være en fordel for ham, da han ville kunne få momsfradrag på alt der er købt i DK (f.eks. faktura fra revisorer, bogføringssystemet osv.), såfremt det benyttes til momspligt-aktivitet (og det vil også være, selvom der sælges til andre lande end DK). Samtidigt skal han, som tidligere skrevet, ikke betale importmomsen.

Bemærk hvis man sælger til private i EU, skal du fakturere med dansk moms. 




Side 1 ud af 1 (7 indlæg)