Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjeningsmuligheder for affiliaters i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 18
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Gennem tiden har jeg lavet lidt hjemmesider, og er blevet ret inspireret af indtjeningskilden affiliate marketing.

Jeg har dermed set nogle videoer og læst en bunke blogindlæg om emnet.

De videoer jeg har set på nettet, har typisk overskrifter som: "How to earn 100$ per day", "How to earn 1,000$ per day" osv. osv.

I flere videoer siges det, at de første ca. 50$ allerede begynder at tikke ind efter allerede et par måneder, men kan det nu også være rigtigt?

Jeg mener bare, hvis man laver en ny affiliate side og går amok med hele tiden at lave nyt indhold, så går der jo alligevel en del tid før det er indekseret ordentlig i Googles søgeresultater. Det er en ting, men i udlandet er konkurrencen om side 1 i Google jo også bare meget større.

Nogen der har erfaringer med affiliate i udlandet, og hvor er realistisk at tjene? Og ja, jeg ved godt at det kræver at man laver flere artikler om dagen, hvis man virkelig vil have det til at blive til noget.

Mvh

Peter

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter B.:
g ja, jeg ved godt at det kræver at man laver flere artikler om dagen, hvis man virkelig vil have det til at blive til noget.

Dette er ikke korrekt. Google straffer sider, hvor kvaliteten af teksterne er lav. Det handler ikke længere om kvantitet, men i stedet kvalitet. Det er idag god SEO-praksis at tynde ud i antallet af artikler. :-)

Den største enkeltfaktor, der bidrager til gode placering, er indgående links.

Her handler det om at skabe indgående links fra hjemmesider på samme sprog og med samme emne. Samt at skabe diversitet i ankertekster m.m.

Det er nemmere at lave linkbuilding til danske hjemmesider, end det er til engelsksprogede hjemmesider, da googles algoritmer er lige knap så restriktive.

Nøglen er: Keywordanalyse, kvalitetsindhold, konverteringsoptimering og linkbuilding.

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selv i Danmark kan det være svært at tjene de første penge på et nystartet affiliate-projekt efter de første 2 måneder. Selv hvis det er et lille nicheprojekt.

Jeg har kun erfaring med danske projekter, men i udlandet må konkurrencen jo være en del større. Når det er sagt så er volumen jo også MEGET større. 

Derfor: Hvis du vil prøve det af i udlandet (og have en chance for at tjene noget allerede efter 2 måneder) så ville jeg (i første omgang) gå efter:

  1. Et meget lille nicheområde, hvor der er mindst 1000 månedige søgninger
  2. Hvor der findes gode annoncører
  3. Opbygge et simpelt website - f.eks. på WordPress
  4. Lave eller købe sig til noget rigtig godt indhold (evt. kun til forsiden)
  5. Bygge 10-50 "nemme" links til sitet
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)