Jeg startede 01. januar mit eget vikar- og rekrutteringsbureau på franchisebasis i Taastrup i samarbejde med Jobagenterne Danmark. Jobagenterne Danmark er et vikar- og rekrutteringsbureau, der er på vej frem, og inden for to skal være landsdækkende. Jeg er den sjette afdeling, og der er meget konkurrence inden for området, men til gengæld også en ret stor efterspørgsel. Derfor har jeg besluttet at vil have en partner, der vil kæmpe for det lige så meget som jeg, vi deler til gengæld også lige, både udgifter og indtægter. Det skal være en partner, der ligesom jeg er vild med konkurrence ;) Mine kompetencer ligger inden for - Rekruttering Derfor kunne det være en klar fordel (læs ikke et krav), hvis du havde kompetencer inden for følgende: - Salg I starten fordeler vi arbejdet lige, da jeg har erfaring med, at man ikke får noget godt ud af at dele kunder imellem sig (hvem tjener mest, hvem arbejder mest for kunderne, osv. osv), derfor bliver det meget et samarbejde til at starte med, hvor vi hjælper hinanden, men fordeling af arbejdsopgaverne kunne være, at en tager sig af salget, en tager sig af netværket, rekruttering af kandidater osv., men det skal vi først finde ud af, når vi har mødtes og snakket sammen, så vi ved, hvor er det du er bedst, og hvor er det jeg er bedst. Jeg har ret store ambitioner omkring virksomheden, derfor vil det være en klart fordel, hvis også du er ambitiøs og har gode samarbejdsevner. Når Jobagenterne Danmark er landsdækkende, begynder de at lave landsdækkende aftaler med landets kæder og fordeler dem ud på vores afdelinger rundt omkring i landet, så vi får nogle "gratis" kunder på den måde. Jeg har ambitioner om at åbne endnu en afdeling om et års tid, og så tænker jeg, at planen er, at jeg skal drive den ende afdeling, og min partner skal drive den anden afdeling. Virksomheden er stadig i opstartsfasen, men har allerede snakket med en del potentielle kunder. I starten vil det primært være vikardelen (lagerbranchen), Det er ca. 22 % af alle vikarer, der arbejder indenfor lagerbranchen, og rigtig mange virksomheder har brug for hjælp, da de hungrer efter fleksibel arbejdskraft inden for den branche, som er noget vi kan tilbyde. Jeg har budgetteret med 1,7 mio. i omsætning det første år, det vel at mærke kun med mig i spidsen, hvis vi er to, skal vi noget højere op. Vi skal op og konkurrere med de store på sigt inden for et par år, hvilket helt klart er muligt, da vi bl.a. har et sindsygt stærkt bagland (Direktøren i Jobagenterne Danmark har bl.a. lige vundet årets iværksætterpris), samt et erhvervsområde i stor vækst. Du er velkommen til at give mig et kald på 60 14 38 58. De bedste hilsner Andreas Alsted |
Jeg tror at du måske skal have lidt mere på bordet, for at der måske vil være nogle der vil bruge tid på det... Her tænker jeg at du er nød til at komme med noget mere info omkring for deling af arbejdet, samt hvordan vil du udvikle virksomheden... Samt nogle tal på hvor meget du måske vil tjene det første år...
Hvor langt er du nu...
Hvor langt vil du gerne nå...
Hvor mange medarbejder skal der være eller er der nogle.
osv osv...
Bare et lille råd her fra