Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lavere forhandler-avance på nogle produkter?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Mar 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg producerer boliginteriør i træ såsom vægure, skærebrætter, bakker osv.

På nuværende tidspunkt sælger jeg kun via min egen webshop og det går rigtig fint, men der er stor interesse fra forhandlere, og jeg er i den forbindelse ved at se på prissætningen af mine produkter.

Jeg har på de fleste produkter lagt prisen så forhandleren kan få en avance på 2.5, som jeg har hørt er en forventelig avance inden for branchen. Jeg har dog nogle produkter, som er i en lidt højere prisklasse end en bakke i træ til 350 kr., men jeg har selv en lidt lavere avance på dem, og overvejer om jeg også kan tillade mig at forhandleren også får en mindre avance på disse produkter til omkring 1000 kr i udsalgspris? Jeg tænker at den fx er omkring 2.2 i stedet for 2.5.

Er det dårlig stil eller er det normalt? 

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær opmærksom på at det er ulovligt at diktere en udsalgspris over for dine forhandlere, samt det er en dårlig idé med lave priser på din b2c webshop, når du samtidig har forhandlere.

Jeg går ud fra at 2.2 og 2.5 er en gange faktor. I så fald har den lille forskel nok ikke den store betydning.

Hvis der er forhandlere, der står stejlt på en vis avance i forhold til din udsalgspris, kan du rette din udsalgspris op.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

seoplus:
Vær opmærksom på at det er ulovligt at diktere en udsalgspris over for dine forhandlere

Det behøver man heller ikke, man fortæller dem bare den vejledende udsalgaspris.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)