Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af virksomhed - Partnerskab - 1 har penge, 1 har tid

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Vi er 2 der sammen gerne vil starte en virksomhed. Den ene har meget tid de første 6 måneder(A), og den anden vil gerne komme med de 100.000 der skal bruges i virksomheden de første 6 måneder(B).

Virksomheden skal ejes 50/50 og være et ApS

Nuværende ide:
1. A opretter et IVS med 1 krone.
2. Virksomheden værdisættes til 50.000 kr.
3. B skyder 50.000 ind i virksomheden som en kapitalforhøjelse, og får 50% af virksomheden.
4. Virksomheden omdannes til et ApS

Der er 100% tillid imellem A og B.

Ser i kloge mennesker en bedre løsning?

/Philip
Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare oprette et aps også smide 50.000 Ind i stedet for den anden vej rundt... Det forstår jeg så ikke noget af, i stedet for et ivs først... Det er jo dobbelt arbejde

Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengene skal jo komme fra B, og B må ikke bare give A 50% af en virksomhed, derfor. Eller er der noget som vi har forstået forkert.

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg ejer en virksomhed... Og jeg ejer 100 procent og jeg mangler en partner i min virksomhed for et eller andet, jeg søger en kapital på 50.000 til mit aps som en min kommende partner smider ind i min virksomhed, som så vil få et papir på At personen har smidt 50.000 tusind ind i min virksomhed... Samt at personen ejer 50% af virksomheden, samt hvad for nogle opgaver personen står inde for osv osv...

Ikke hvad jeg ved af eller har læst om... Skal man oprette et ivs først... Med mindre der er noget jeg ikke selv har læst om for nyligt...

Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Men lige nu er der ingen virksomhed - så den skal oprettes før der kan skydes penge ind. Hvis det ikke skulle være et IVS, hvilken form vil du så anbefale?

/Philip

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mange år siden jeg har siddet og undersøgt sådan nogle ting... Men der er nogle på Amino der har meget mere styr på det, end hvad jeg selv har... Der er en ældre flink fyr som har bedre styr på det end hvad jeg har... Jeg vil personligt selv fortrække et Aps, hvis jeg ikke husker forkert... Det man smider ind i virksomheden og hvis den går konkurs så tror jeg kun at man mister det man har smidt ind, hvis jeg ikke husker forkert... Men jeg finder lige et link til dig til personen hjemmeside, også vil du kunne læse meget mere om det

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du sende mig en privat besked så vil jeg sende dig personens link... 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

#Philip:
Vi er 2 der sammen gerne vil starte en virksomhed. Den ene har meget tid de første 6 måneder(A), og den anden vil gerne komme med de 100.000 der skal bruges i virksomheden de første 6 måneder(B).

Virksomheden skal ejes 50/50 og være et ApS

Nuværende ide:
1. A opretter et IVS med 1 krone.
2. Virksomheden værdisættes til 50.000 kr.
3. B skyder 50.000 ind i virksomheden som en kapitalforhøjelse, og får 50% af virksomheden.
4. Virksomheden omdannes til et ApS

jeg kan nok ikke helt følge dig. 

2 - hvordan værdisættes virksomheden som A stifter for 1 kr til 50.000 kr??

3 B skyder 50.000 kr ind som kapitalforhøjelse - men skulle der ikke bruges 100.000 kr de første 6 mdr - og hvordan - skyder ind når han ikke er ejer - han må vel skulle købe anparter af dig først så?

omregistrering til ApS er ikke gratis

uanset tillid -. få ejeraftale på plads - selv kærester slås http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html 

Endeligt ja- det er korrekt at ingen må give andre en værdi - andel eller andet uden skat, som tak for udført arbejde, det ville være skatteomgåelse

Jeg ville ofre lidt tid med en revisor

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

2 - A har en god ide/concept og starter et IVS - går ud i markedet og finder en invester B, der godt vil betale den pris som A nu mener virksomheden er værd.

3 - De næste 50.000 låner B til virksomheden - det glemte jeg at skrive.

Vi skal helt sikker ha lavet en ejeraftale.

/Philip

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at du er nød til at uddybe tingene noget mere konkret... For at man rigtig kan hjælpe jer desværre, du er nød til at skrive meget mere om, hvad det er i gerne vil og hvor i gerne fx vil hen... Og hvad er det i vil osv... Det er desværre ikke nok bare at skrive a også b, men at være lidt mere uddybende i dine spørgsmål...

John er en meget dygtig person inden for sit felt... Og ved hvad han snakker om, han er en af de dygtige personer som er her for at hjælpe... Og jeg ved at han kan sine ting, inden for hans fejl... Så for jeres egen skyld være lidt mere uddybende angående jeres spørgsmål så han kan hjælpe jer på jeres plan...

Osv Osv, det er virklig vigtigt at tænke over hvilken virksomheds form man skal vælge, men det kommer også an på hvad man vil sælge osv, fordi hvis man kommer til at vælge forkert så kan det koste flere personer dyrt... Det er derfor jeg skriver det for jeres egen skyld, vær lidt mere uddybende omkring jeres spørgsmål... Prøv at sætte jer sammen omkring det, også få skrevet det ned også kom med nogle flere spørgsmål, så de der har forstand på det, kan hjælpe jer på bedste vis... 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)