Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til musik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ødis v. Kolding
Tilmeldt 21. Mar 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Er der nogen der ved hvordan det forholder sig mht. at bruge andres musik i en crowdfunding-kampagne. Helt konkret tænker jeg på at bruge Metallicas "Enter sandman" i en video, men jeg er i tvivl om hvorvidt man egentlig må. Hvis man skal til at hente en tilladelse fra Metallica selv, er det jo nok pænt meget op ad bakke mon ikke? Der er selvfølgelig det der hedder "fair use", men jeg ved ikke om det kan gå derind under...…..umiddelbart vil jeg sige ja...……..det er jo på ingen måde for at gøre noget skidt for Metallica, tværtimod. Hvad er jeres erfaringer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fair use er slet ikke noget der findes i DK lov men svaret er helt klart nej - det må du ikke- Om du må bruge musik erhvervsmæssig - så er det ja - ved at betale koda - men om du må bruge en hel video i en reklame så vil det omfatte mere - men jeg kan forestille mig, at koda som også kan rådgive om det - du skal have ret fra rettighedshaver - givet et selskab kontrolleret af metalica

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ødis v. Kolding
Tilmeldt 21. Mar 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har nok ret. TAK :)

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

John har ret - det er Koda du skal have fat i - koda formidler så dine budskaber og ønsker videre til dem der varetager Metallicas rettigheder, det er i sidste rettighedshaver  som siger ja eller nej til om du må bruger dem kommercielt og på hvilken præmisser og kr, koda opkræver dig så det aftalte (hvis det sker), så du behøves på den måde ikke ud i den store verden .......men det kan tage tid, og ikke altid får man svar!- men et forsøg værd hvis du føler for det!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)