Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

opstart af virksomhed/ virksomhedskontruktion

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er 2 gutter det er fast besluttet for at starte en traditionalt tømrerfirmæt.
vi har snakket om at vi vil oprette en holding aps hver og dele en drift aps 50/50.Skal vi bruge halvtres tusinde kroner hver for at stifte 2 holding og skyde femogtyve tusind kroner hver i drift aps eller kan man klar det på en anden måde.
mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :
ja det er bare det at vi godt kunne tænke os en holding aps hver som ejer en drift aps 50/50 men det vil være rart at kunne klare det hele med 50 k i sted for 100 k. er det nogen andre virksomhedskonstruktion som alternativ? måske kunne de ene stifte en holding aps med 50 k og den anden en holding ivs
med 1 krone og sammen stifte en drift aps? kan en holding ivs eje en drift aps?

jeg har købt din aps bøg og er ved at læse den men har stadig mange spørgsmål
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nick32:
ja det er bare det at vi godt kunne tænke os en holding aps hver som ejer en drift aps 50/50 men det vil være rart at kunne klare det hele med 50 k i sted for 100 k. er det nogen andre virksomhedskonstruktion som alternativ? måske kunne de ene stifte en holding aps med 50 k og den anden en holding ivs
med 1 krone og sammen stifte en drift aps? kan en holding ivs eje en drift aps?

jeg har købt din aps bøg og er ved at læse den men har stadig mange spørgsmål

ny lov kommer givet - inden for MEGET kort tid - med nedsat aps krav til 40.000 kr - og krav til IVS om at opbygge 40 t inden udgangen 2020 (ser det ud til) så drop IVS (og ny kan ikke stiftes efter vedtagelse, kan være fremsat idag - høring 14 dage og ret hurtig vedtagelse)

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er blevet enig om at stifte et Aps det det andet vil være alt for krævende til at starte med.Tak for hjælpen
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne opfordre til lidt grundig omtanke. Lad mig f.eks. nævne nogle fordele ved holdingselskaber.

1. Hvis/når I på et tidspunkt skal diskutere udbytte fra selskabet kan I pga private forhold og skattemæssige forhold komme til at stå med forskellige interesse og en kedelig diskussion hvor den ene af jer mister penge. Den problematik fjerner man med 2 holdingselskaber.

2. Med holdingselskaber kan man meget bedre holde likviditeten i driftsselskabet på det niveau man ønsker. Man kan fleksibelt via udbytter flytte penge op i holdingselskaberne uden skat og tilbage med f.eks. lån

3. Hvis/når driftsselskabet skal sælges helt eller delvist så vil det være en kæmpe fordel (med mindre beløbet er småt)

Fra mit perspektiv kan en løsning med 2 x 25.000 IVS + et ApS driftsselskab være en god løsning. 

Så dermed en opfordring til at sætte sig sammen med en kompetent rådgiver og får snakket fremtidsperspektiverne igennem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et holdingselskab er som udgangspunkt kun interessant når det går godt, så det er klart at alle dem som ikke lykkes med deres driftsselskab - de vil fortryde holdingselskabet.

Omvendt er jeg overbevist om at ejerne af holdingselskaber hvor driftsselskabet går godt - de vil helt overvejende være glade for deres holdingselskaber.

Og når det går rigtig godt, så vil ejerne af holdingselskaber have meget at glæde sig over, mens dem som valgte holdingselskabet fra - de vil for alvor have grund til ærgre sig.

Ovenstående er temmelig generaliseret, men sikkert ikke helt skævt.

Når jeg foreslår tråd-starteren at overveje holdingselskaber, så er det dels 50/50 ejerskabet der spiller ind. Herudover er det en betragtning om at en tømrervirksomhed burde blive en fornuftig forretning og med et antal medarbejdere kan der også blive et pænt overskud og en pæn værdi i selskabet.

Hvis trådstarteren mødes med en kompetent rådgiver og fortæller at de faktisk ikke har lyst til at ansætte medarbejdere og iøvrigt vil gå på pension om 5 år, så tvivler jeg på at ret mange rådgivere vil anbefale holdingselskaber.

Hvis det omvendt er ambitiøse folk som vil udvikle virksomheden og måske endda har nogle "skalerbare" elementer, så håber jeg da at holding-konstruktionen bliver grundigt overvejet.

Alle iværksættere forestiller sig vel at det går godt eller endnu bedre når de taler med en rådgiver. Det ville jo være lidt mærkeligt hvis rådgiveren så svarede "Jeg tror ikke I får succes, så lad være med at lave holdingselskaber". Et fortrudt holdingselskab kan i mine øjne meget nemt være skabt af iværksætternes optimisme.

Et kort indlæg her på Amino vil kun i sjældne tilfælde være tilstrækkeligt til en fast anbefaling om holdingselskab eller ej. Det er en vigtig beslutning og vi kan kun pege på fordele og ulemper. I langt de fleste tilfælde bør vi i mine øjne også henvise til en professionel rådgiver.

Kunne være interessant at høre hvordan "rigtige revisorer" her på Amino tackler diskussionen om holdingselskab med iværksættere.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)