Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af diskotek - søger lidt hjælp

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Så fik jeg endelig oprettet en bruger på siden, efter utallige besøg. Tak for en seriøs god side...

 

Så kom dagen, hvor initiativet og glæden, ved at få startet sit eget diskotek op, for alvor til live.

Vi er 2 fyre på henholdsvis 21 og 25 år, som ønsker at starte et diskotek op på sjælland (nærmere beskrivelse ville måske ødelægge planen) og ønsker noget professionel hjælp fra alle jer på siden, som ønsker at give os en hånd med at det, vi ikke ved endnu.

Planen er at leje et lokale/lagerbygning som vi har set til 32.445 pr. måned...

Resten er noget vi skal have et overblik over nu.

Bygningen er på 639kvm... Lejemålet er i 2 etager, hvoraf stuen udgør 381 kvm (diskoet og garderobe) og kælderen 259 kvm (toiletter og måske et mindre disko med en anden musikchangre).

Når først vi lejer bygningen skal vi have en alkoholbevilling ved jeg. Der skal flertallet i bestyrelsen være over 25 år hvilket vi jo ikke er. Så enten kommer ham den 25 årige til at stå som ejer af det hele eller også finder vi en mere...

 Alle pengene skal lånes i banken til at få startet det op, og har læst på andre sider at det skulle kræve mellem 3-4mill (Om det så passer ved jeg ikke) og det er så nu vi vil til at få et overblik over projektet...

Jeg håber på vi vil kunne finde sponsere, tilskud fra kommunen samt andre måder at få smidt lidt i til opstart. 

 

Håber i vil hjælpe os.

På forhånd tak

Mvh.

De 2 disko fyre 

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i prøvet at lave en forretningsplan?

Så er det nemmere at visualisere sin ide. Det gjorde jeg da jeg startede første gang, skrev hvad jeg var god til og hvad jeg skulle have hjælp til.

Og så skal der også laves et budget, det er ikke nok at sige i banken at i tror det koster 3-4 mill. Det skal være meget mere præcist.

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jakob.

 Mange tak for dit svar.

Vi har endnu ikke lavet en præcis forretningsplan, da vi i første række havde håbet på et par svar om hvordan vi egentlig starter det op.. hvilke regler og hvilke ting vi skal tænke over ved start.

Mvh.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvej evt. et samarbejde med en af de studiegrupper, der skal til at igang på Aalborg Universitet:
http://www.amino.dk/forums/p/30059/199284.aspx

Så kan I få en fornemmelse af, hvor meget det kommer til at koste og om det (teoretisk) er en god ide.

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Super idé.. smider dem en mail. Ser stadig frem til en masse svar om hvordan vi skal forholde os til opstart af et diskotek. Hvor og hvordan vi starter...

 På forhånd mange tak

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :



Der kan sagtens være kun en af jer der står som bevillingshaver.

Men for at i kan få en bevilling kræver det:

Budget er fastlagt og er realistisk.

Finansering er på plads

Personen der er 25 kan godkendes af Politiet / Bevillingsnævnet.

3 til 4 mil. for at ny indrette et diskotek tror jeg ikke er helt skævt hvis det skal være gennem gribende.

Finansering, hvis i ikke har:

1. Erfaring med Branchen eller begrænset erfaring

2. Mindst det halve af det i skal bruge

Så skal i nok ikke regne med at få en krone i banken.

Ikke for at være, eller lyde negativ men flere af bankerne låner helst ikke ud til restaurationer.

Mit bedste råd til jer hvis i fortsat vil forsøge LAD VÆR MED at skrive under på leje aftale før i har alt det andet på plads. Surt at betale leje for et lokale som man ikke kan bruge.

Med de bedste ønsker og håbet om jeg tager fejl.

Thomas Bonde
Tidliger restaurantchef / franchicetager

PS. hvis i fortsætter med projektet så kan i formentlig via af jeres lokale erhvervs kontor få noget rådgivning og hjælp til at kører processen i gennem.

 

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Thomas

 

Mange tak for dit svar.. det har givet en masse til overvejelse.

Det som vi ikke ved så meget om, er selve indretningsprisen, samt hvad vi egentlig skal betale når alle ting er lagt på bordet.

For at finde frem til de ting vi skal lægge på bordet, skal vi først finde ud af hvad de ting er.

Der mener jeg, lønninger til evt. personale (DJ, Bartendere, Dørmænd), sodavands/øl-anlægs leje/købs priser osv osv... Det skal vi selvfølgelig have lavet en mere præcis liste over.

 

Det store spørgsmål er mere hvordan driver man egentlig forretning. Hvad kan/må man og hvad kan/må man ikke som selvstændig

Vi har konceptet og nogle helt fantastiske idéer samt nogle mulige pengemænd som vil stå bag os. Vi mangler bare resten (Forretningsplanen)

 

Tak for dit svar og håber på en masse endnu...  

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

onchant:

Kære Thomas

 

Mange tak for dit svar.. det har givet en masse til overvejelse.

Det som vi ikke ved så meget om, er selve indretningsprisen, samt hvad vi egentlig skal betale når alle ting er lagt på bordet.

For at finde frem til de ting vi skal lægge på bordet, skal vi først finde ud af hvad de ting er.

Der mener jeg, lønninger til evt. personale (DJ, Bartendere, Dørmænd), sodavands/øl-anlægs leje/købs priser osv osv... Det skal vi selvfølgelig have lavet en mere præcis liste over.

 

Det store spørgsmål er mere hvordan driver man egentlig forretning. Hvad kan/må man og hvad kan/må man ikke som selvstændig

Vi har konceptet og nogle helt fantastiske idéer samt nogle mulige pengemænd som vil stå bag os. Vi mangler bare resten (Forretningsplanen)

 

Tak for dit svar og håber på en masse endnu...  



Hej

Da det umiddelbart ikke ser ud som nogle af jer har erfaring ville jeg nok overveje at samle erfaringer som ansat på et andet diskotek.

Men ellers skal i værer opmærksom på:

Alm. Personale så som:  bar, garderobe, afryderer  Løn pr/time ca. 130 plus tillæg hvis i kører overenskomst

Udsmidere: Det går ikke at det er et par lokale slagsbrødre, de skal være godkendte udsmidere. Hvordan de godkendes ved jeg ikke. jeg tvivler på i får dem for under 200 kr/timen

Dj en top dj koster kassen mit gæt min 3000 pr.Nat, men i kan sikkert også finde en der vil gøre det nærmest gratis bare for at få lov, men hvis i satser mellem 2 og 4 mil. var det nok ikke den vej i skal gå.

Ledere, er der ikke styr på butikken drikker personalet med gæsterne og glemmer deres arbejde og sælger for billigt, så der skal en synlig ledelse. Måske jer selv.

Godkendelser:

Lokalet skal godkendes af Brandmyndighederne

Lokalet skal godkendes af Fødevarekontrollen

El sikrings attest / nødbelysnings anlæg, skal der være alle steder der kan være mere en 150 personer inde

I skal tilsluttes BST og arbejdstilsyndet

I skal tilmeldes og afregne Koda / Gramex (penge til dem der har skrevet og udgivet den musik i spiller)

Diverse:

Hvis lokalet ikke er diskotek i forvejen skal det lyd isoleres ellers får i bøvl med naboerne

Diskoteks anlæg, top djs nøjes ikke med noget la la

Øl/vand anlæg kan i formetlig få stillet til rådighed af et af bryggerierne, mod i køber deres produkter.

Det var lige hvad der faldt først for. Læs også nogle af de andre tråde om diskoteker her inde.

Jeg ville dog ikke kaste mine penge i som penge mand ud fra de erfaringer jeg fornemmer i har. Det kan så også være godt det samme, da jeg har været i restaurations branchen har jeg fået den gæld jeg skal have Smile

Men held med projektet

Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tak for svaret. Det gav en del mere at tænke over...

Det er lige præcis sådan nogle ting vi virkelig kan bruge til noget. Mange af tingene vidste vi godt i forvejen men altid godt at få det bekræftet.

Du nævner at vi skal droppe idéen hvis vi vil gå efter 2-4mil? Så vidt jeg har læst på diverse diskotek-opstartssider står der at det er et rigtig godt startbeløb med 4mil. Kan du ud fra erfaring eller andet bekræfte at det ikke er nok?

 

Tak 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i 2 Disko fyre.

Giv mig en mail / med jeres tlf. nr.

Jeg kan hjælpe jer, rådgiver omkrig alt dette til dagligt og har den erfaring i mangler.

Husk - et telefon opkald koster ikke noget ;)

 I kan skrive til mig på Kontakt@restaurationsinvest.dk

http://www.restaurationsinvest.dk/frameset.html

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)