Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er det slut med IVS

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Feb 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen ide om hvornår dette træder i kraft, både ifht. ikke at kunne oprette IVS, samt hvornår prisen falder til de 40.000,-? Jeg havde tænkt at oprette Holding IVS og Datter ApS, men dette bliver så måske ikke en realitet ?

Tilmeldt 24. Jan 16
Indlæg ialt: 16
Fra  Skydt Consult ApS Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke de begge som ApS. Prisen er det samme, det er jo ikke 2 gange 50.000 du skal af med.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jcbyg:
Jeg havde tænkt at oprette Holding IVS og Datter ApS, men dette bliver så måske ikke en realitet ?

hvad skulle ideen være i den konstruktion?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

jcbyg:
Jeg havde tænkt at oprette Holding IVS og Datter ApS, men dette bliver så måske ikke en realitet ?

hvad skulle ideen være i den konstruktion?

Fordelen ligger i bindingen af private beskattede penge i stedet for firmaets penge. Da det tidligere hed 125000kr var det egentligt et ret betydeligt beløb i beskattede midler. Med IVS/APS konstruktion kan du få dine penge ud når der er midler, men argumentet bliver mindre og mindre når de sænker kapitalkrav.

Din anpartskapital er bundet i virksomheden og er derfor risikoudsat til den opløses, og det er den store forskel.

Vi har skæve skatteregler mellem privat og virksomhed og det er et element man kan arbejde med.

Fra København
Tilmeldt 17. May 16
Indlæg ialt: 1091
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var på tide.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis lang tid er en god måneds tid....

Fra København
Tilmeldt 3. Sep 14
Indlæg ialt: 12
Fra  Best Forever Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være, at de har indgået aftalen. Men det blev ikke offentligt gjort, fordi de ikke har fravalgt funktion til de nye opstartede virksomheder som IVS endnu. Udover det synes jeg, at de ikke har nok sænket kapitalen mindre end 10000 kr. Derfor vil jeg forslå, at de sænker kapitalen ned til 25000 kr., så kan alle får en mulighed for at skifte selskabsform til ApS hurtigst muligt.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)