Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gøre rabat betinget af køb?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En konkurrent skriver således:

Få et gratis eksemplar af XXX
Næste gang du køber en vare i vores webshop, har du mulighed for at få et gratis eksemplar af XXX, ved at indløse kampagnekoden "1234", når du går til kassen.

Må man det? Hvor finder jeg den relevante paragraf i markedsføringsloven (eller købeloven)?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

det ville jeg heller ikke umiddelbart se spor galt i - De ting man gerne må er jo ikke med i markedsførings og købelov, så du skal lede efter der hvor der står, at man ikke må give 2 for et styks pris eller - rabatkupon til næste køb som cash eller - vare. Det kan jeg ikke se hvad der skulle forhindre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

KlaMus:

En konkurrent skriver således:

Få et gratis eksemplar af XXX
Næste gang du køber en vare i vores webshop, har du mulighed for at få et gratis eksemplar af XXX, ved at indløse kampagnekoden "1234", når du går til kassen.

Må man det? Hvor finder jeg den relevante paragraf i markedsføringsloven (eller købeloven)?

Du må ikke lave køb en få en gratis. Så er du forpligtet til at tilbyde den "Gratis" det til alle uden modydelser.

Du må gerne sælge 2 for ens pris, eller produkt a+b til den samme pris som a.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange der kører med det. Køb for x kr. og få gratis fragt og en gave. Det ser jeg ikke noget problem i. Der har dog været snak om, at hvis man tilbyder noget gratis til nogen, skal man tilbyde det til alle. Jeg synes personligt det er fjollet, men sådan er det jo så . Det læner sig jo op af, at en konkurrence heller ikke må være købsbetinget. Mit bedste bud er, at man gerne må give det væk gratis, men hvis andre vil have det, så er man forpligtet til at udlevere det. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)