Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første GDPR-sager

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse om GDPR, som trådte i kraft sidste år på https://www.datatilsynet.dk/generelt-om-databeskyttelse/

Mange virksomheder som ikke lever op til loven, er blevet anmeldt af alt fra konkurrenter til folk, der ikke kan blive slettet (retten til at blive glemt).

De fleste virksomheder brugte rigtig mange resourcer sidste år på at leve op til denne nye EU lov.

Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på hvad GDPR handler om (så meget man nu kan, når der ikke rigtig er noget retspraksis på området endnu :) )

Var bare interesseret i, hvad sagerne specifikt handler om, så man kan måske kan sjusse sig frem til, hvor niveauet ligger.

Det er jo ret tankevækkende, at man som enkeltmandsvirksomhed i princippet kan blive ruineret for livstid, med de bødestørelser der er lagt op til.

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

SylleÆch:
Var bare interesseret i, hvad sagerne specifikt handler om, så man kan måske kan sjusse sig frem til, hvor niveauet ligger.

For mig giver dit spørgsmål ikke rigtig mening.

Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener er, om der er tale om gentagende grove overtrædelser eller flueknepper-agtige små ligegyldige teknikaliteter.

Tilmeldt 26. Sep 16
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vidst bare at overholde de regler der er? Hvis man er klar over, at man bryder en EU-lov, men bare håber man ikke bliver fanget, så er det jo en chance man selv tager. Det er da nemmere, lige at få styr på det :)

Man får jo lyst til at sammenligne det med bilkørsel. "Jeg kører jo kun 10 km/t for hurtigt hr. betjent. Kan jeg ikke slippe denne gang?"

Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Regler/lover er jo ofte genstand for fortolkning. Du kan jo ikke lave love/regler der tager forbehold for alle tænkelige scenarier. Jeg har bestemt også tænkt mig at overholde dem. Men det er jo ikke til at vide hvor hysterisk man skal være, når der ikke har været nogle sager på området.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak!

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicklas:

Det er vidst bare at overholde de regler der er? Hvis man er klar over, at man bryder en EU-lov, men bare håber man ikke bliver fanget, så er det jo en chance man selv tager. Det er da nemmere, lige at få styr på det :)

Man får jo lyst til at sammenligne det med bilkørsel. "Jeg kører jo kun 10 km/t for hurtigt hr. betjent. Kan jeg ikke slippe denne gang?"

Det er dog helt enormt så ubehjælpsomme svar man oplever i denne tråd. Gu fanden er det da interessant at høre hvilken type  sager man vil køre som prøvesager. 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)