Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøver lige igen hurtigt.. Søger et startkapital til nyopstartet IVS!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Solbjerg
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 8
Fra  LykkeFoss Skrevet kl. 03:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er to friske unge knæjter, den ene fra 94 og den anden 93 - som nu sammen har fået den idé at starte selskab.
Vi har kendt hinanden i mange år, men har til for nyligt ikke snakket sammen i omkring 4 år, plus det løse..
Skæbnen ville dog, at vi begyndte at snakke sammen og nu engang er begyndt at "hænge" ud igen - og denne her gang, meget mere modne og med meget mere DRIVE og LIV!

Forretningsidéen i sig selv, startede på den baggrund, at vi begge to var godt trætte af det samme kedelige job, de samme kedelige mennesker og den samme kedelige chef - og så må man jo blive sin egen boss!
Vi er lige nu i startfasen med selskabet: LykkeFoss IVS, som er et miljø- og fremtidsbevidst projekt og firma.
Det vi specifikt gør, er at opkøbe møbler, elektronik, maskiner m.m. som enten kan- eller har brug for at blive sat i stand, repareret eller lignende, for så derefter at sælge det til familie, venner, bekendte, kunder og whatnot - vi har et stort netværk.
Vi tilbyder sågar den service at hjælpe folk med at sælge deres ting!

Altså, har du noget stående som du ved du ikke får solgt, eller gider at bruge tid på - så kontakter du bare os, sender nogle billeder af dine brugsting og vi giver vores bud på hvad vi kan tilbyde. Som oftest lægger denne service på en kommission, omkring de ~10% til 25% og prisen inkluderer naturligvis transport, opmagasinering m.m. såfremt det kan betale sig.
Det eneste vi mangler lige nu, er en låneudbyder - dog kunne en investor, med lidt forstand og snilde omkring regnskab og den mere juridiske afdeling af SKAT og Erhvervstyrelsen, være en utroligt stor hjælp for os!
Det er ikke fordi vi ikke selv kan finde ud af regnskaber, kan læse, skrive eller tænke for den sags skyld - vi har bare RIGTIG meget at se til, både som to mennesker kun, men specielt som to mennesker, hvor kun den ene har fast indkomst og ellers lever begge for overflødig indkomst, hvor det resterende beløb investeres med liv, sjæl, smerte og ikke mindst glæde i virksomheden - men med meget stram økonomi, er det altid hårdt at komme fremad.

Vi vil meget gerne kontaktes privat, så vi kan snakke lidt nærmere og i/du kan lære os at kende og omvendt, hvis der er bare én sjæl derude, der kan mærke dette indlæg og tør og vil tage en chance med os!

Vi HÅBER, HÅBER, HÅBER at der er ÉN som vil ligge deres lid og et (for nogen)antageligt mindre beløb, til to voksne- drengerøvs- ildsjæle, som til gengæld vil give ALT hvad vi har i os, for at betale tilbage tifold efterfølgende!

Adm. Direktør.
Benjamin Foss Kristoffersen og Mark Lykke Bang
/LykkeFoss IVS
Fra København N
Tilmeldt 4. Aug 16
Indlæg ialt: 19
Fra  MilliontreeInc MTI Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

bumper tråden. Fantastisk idé, jeg ønsker jer bestemt held og lykke med virksomheden og håber i får det startkapital i søger.

mvh

Nicolai Jespersen

Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I får aldrig en investor på baggrund af ovenstående pladder. Start med at søge på "investor pitch skabelon" og ligende på google.

En investor investere i vækst ikke almindelige daglige udgifter. I bør derfor have grundig udarbejdet forretningsplan med budgetter og en klar plan for salg.

Når man slår jer op på cvr er jeres formål også en stor gang pladder. Det bør i ændre til en seriøs formålbeskrivelse af virksomheden.

Har jeres selskab bevilling til at handle med brugte genstande?

Hvorfor er kun 1 af jer registreret som reel ejer?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

seoplus:

I får aldrig en investor på baggrund af ovenstående pladder. Start med at søge på "investor pitch skabelon" og ligende på google.

En investor investere i vækst ikke almindelige daglige udgifter. I bør derfor have grundig udarbejdet forretningsplan med budgetter og en klar plan for salg.

Når man slår jer op på cvr er jeres formål også en stor gang pladder. Det bør i ændre til en seriøs formålbeskrivelse af virksomheden.

Har jeres selskab bevilling til at handle med brugte genstande?

Hvorfor er kun 1 af jer registreret som reel ejer?

Enig, jeg hæftede mig også ved, at der ikke behøves mere kapital end det, som man kan skaffe ved at arbejde hårdt en måneds tid. Hvorfor dælen skal andre mennesker investere i et hobbyprojekt?

Bare se at få fingeren ud, knokl røven ud af bukserne og se nogle "flip" videoer fra USA, hvor I kan se, hvordan man køber ting billigt, og sætter dem i stand og sælger dyrt igen. Det kræver nærmest ikke en kapital.

Fra Solbjerg
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 8
Fra  LykkeFoss Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
Jamen du kan da synes at det er en gang pladder alt det du vil, men nu er det sådan at vi er rimeligt seriøse omkring vores projekt og netop IKKE gider til at lukke en omgang pladder ud, for at "fiske" en investor ind!

Tværtimod er vi hudløst ærlige og brænder for det vi laver - nok til ikke at sælge ud, bare fordi det menes af andre, at man ikke følger standardprocedure eller "normalen"...

Beskrivelsen er midlertidig, som i de fleste selskaber du ved - ting tager tid, intet er perfekt. Ligesom din grammatik også godt kunne trænge til findpudsning, men sådan er der vel så meget..

Vi havde ikke planer om at investoreren skulle komme ind og stille gryder på bordet og servere vores røv.
Vi har derimod planer om IKKE at udtage løn, DOG er der noget der hedder helt almindelig driftsydelse (som man må formode du genkender) og denne kan du så betegne som daglig udgift, om du vil. Hvad ellers - årlig udgift?

Vi har faktisk arbejdet meget på vores budget, forretningsplan har vi også klarlagt, endnu uden om SKAT - men dog nedskrevet og signeret.
Med bevilling menes? Hvis du mener mht. vores hovedbranche, så er vi under kategorien for detailhandel - 47.91.19 Detailhandel med andre varer i.a.n. via internet. Jeg ved ikke hvilken bevilling der ellers skulle foreligge, for salg af brugsting, men er åben for at lære noget nyt.

Indtil videre er det kun mig der er registreret, da min kammerat har adressebeskyttelse og vi derfor ikke kunne oprette i første omgang - dog bliver han skrevet ind som medejer, en del af ledelsen og direktør, med nøjagtigt samme andel som jeg, på et tidspunkt hvor vi har tid og overskud - lige nu, ser vi ingen grund til det..
Fra Solbjerg
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 8
Fra  LykkeFoss Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person
"Hvorfor dælen skal andre mennesker investere i et hobbyprojekt?"

Undskyld, men ikke undskyld. Det var nok en af de dummeste kommentarer jeg længe har hørt.
Så du mener ikke der kan være værdi i andre mennesker hobby?
Er da sikker på jeg kender et par kunstnere, musikere og arkitekter der ville være dybt uenig - men du har selvfølgelig ret til at investere i dét du vil, dig om det - jeg håber bare ikke din hobby den koster penge OG indebærer andre mennesker, hvor du måske skulle slippe en krone eller to for en bedre fremtid - du skulle jo så nødigt hjælpe andre på vej.

Det er lidt sjovt med mange iværksætter idag.. De lever efter det der "sig op, tag en chance, bliv selvstændig, vær' stærk med lidt hjælp på vejen"-mantra, men ender tit og ofte med at rakke ned på andre, når de så kommer og vil gøre det samme - fordi nu har stormen jo lagt sig for visse parter - og sæt nu der skulle træde en konkurrent ind, eller endnu værre - en hobbyist der ledte efter din medmenneskelighed, ekspertise og finansielle hjælp til selv at komme godt fra start. Dén risici er man helst foruden...

Vi har hænderne oppe af lommerne fra 8 til 22 hver dag, kører landet tyndt og bruger alt hvad vi har, på at fyldestgøre vores ønsker om dette projekt - MEN, det er ret så svært når man har udgifter, men ingen indkomst, andet end når der lige bliver solgt et bord, eller andet ud af privaten, som vi på nuværende tidspunkt bruger af, for at stable det op. Men jeg kan godt se at det i din verden fungerer med at knokle røven ud af bukserne - og der sikkert bare ruller penge ind når du gør det. Der har du jo så bare været heldig, eller dygtig - måske endda begge.

Det lyder nærmest som om du aldrig har prøvet at mangle noget, lånt en femmer af din familie eller haft modgang i din levetid.
Eller har jeg misforstået noget?
I så tilfælde, må du meget gerne uddybe så jeg forstår hvor du kommer fra - er også lidt nysgerrig efter at høre hvad du laver, hvis du er interesseret i at dele det. :)

Til sidst må jeg nok også hellere tilføje, at jeg da (sikkert) snildt kunne lave en hurtig million eller to, som jeg så kunne skyde ind i selskabet, brænde af på fis og ballade, eller sågar investere i andre selskaber. Det er bare ikke det punkt jeg er på i mit liv lige nu og heller ikke den eller de veje jeg lyster at gå..

Så vi prøver fortsat med lånansøgning og håber der dukker en potentiel samarbejdspartner, investor eller bank op - alt imens vi arbejder videre i virksomheden og prøver at forbedre eller løse de faldgrupper der nu engang er- og kan være.

Fortsat god lørdag.
Fra Solbjerg
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 8
Fra  LykkeFoss Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Nicolai Jespersen:

bumper tråden. Fantastisk idé, jeg ønsker jer bestemt held og lykke med virksomheden og håber i får det startkapital i søger.


mvh


Nicolai Jespersen



Tusinde tak, det sætter vi stor pris på!

Bedste hilsner,
Benjamin og Mark
Tilmeldt 21. Nov 18
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Fra Solbjerg
Tilmeldt 25. Feb 19
Indlæg ialt: 8
Fra  LykkeFoss Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for link.

Helt klart, vi har heller ikke nogle planer om hvidvask eller andet, derfor frygter vi heller ikke at træde forkert. 

At vi så ikke har ALLE regler indenunder huden endnu er vel tilforladeligt, det vil enhver betjent med garanti også påpege. 

Men igen, vi takker og pakker.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)