Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Logistik i Sverige

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 64
Fra  https://motorcykelgrej.dk Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle! 

Vi sender i danmark 10.000 varer om året, men har behov for, at kunne være mere "lokale" i sverige også.

Den svenske side kører fint og varene sendes fra DK, men vi vil gerne have noget fysisk lager i Sverige, så vi kan få bedre priser.

Mest af alt, så er det vores beer pong borde, som er dyre at sende til Sverige. 

Er der mon nogen her, der har erfaring med, at bruge et lagerhotel i Sverige? 

Jeg ved ikke om vægt og mål er vigtigt, men det er dette beer pong bord

Hvis I ser andre løsninger, så lad mig gerne høre :-)

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Der findes mange løsninger på lagerhotel og/eller distributionscentre i Sverige.

Stik mig et kald i morgen, så skal jeg pege dig i retningen af nogle potentielle samarbejdspartnere - du kan findes nummeret på vores hjemmeside www.apino.dk.

Med venlige hilsner,

Glenn Skovby

Apino ApS

Tilmeldt 29. Jul 18
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg følger lige med her, da vi også har samme udfordring. :)

Mvh.

RoomForMore.dk | Boligindretning, plakater, knager, spejle, borde, stole, tæpper, puder - kort sagt alt til boligindretningen | RoomForMore.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:
vi vil gerne have noget fysisk lager i Sverige, så vi kan få bedre priser.

Det vil betyde at du skal være moms registreret i Sverige, så spørgsmålet er om det er økonomisk rentabelt.  Personligt ville jeg nok se efter nogle som kan tilbyde en billigere fragtløsning, da der er mange om buddet burde kunne opnå nogle gode priser.  Hvor mange pakker sender du årligt til Sverige? hvad betaler i for at få bordet sendt nu ?

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg forstår med Michaels besked er at han ønsker bedre transportpriser - det kan være dyrt at sende direkte fra Danmark til Sverige i små mængder.

Hvad er din argumentation for at være momsregistreret bare fordi man benytter sig af distributionscentre og/eller lager pick n pack i Sverige? :-)

Jeg har endnu ikke oplevet et behov for dette i mine 10 år i speditionsbranchen.

Så længe du handler med en dansk virksomhed når købet finder sted, kan du sagtens have en minimumsbeholding liggende f.eks. 100 stk på et distributionscenter, som blot afsender varen når du oplyser en leveringsadresse og deraf reducere dine transportomkostninger, reduktionen skal så opvejes med omkostningen til oplagring.

Her skal der selvfølgelig regnes.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Glenn Skovby Hansen:
Hvad er din argumentation for at være momsregistreret bare fordi man benytter sig af distributionscentre og/eller lager pick n pack i Sverige? :-)

Fordi varen befinder dig på Svensk jord også er det også Svenske moms regler der glæder.

I øvrigt er det ikke nødvendigvis sikkert at transportprisen er dyre fra Danmark til Sverige, men det afhænger naturvis at den årlige mængde forsendelser.

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Siden hvornår beregner man moms på varens lokation? :o)

Hvis du handler med en dansk virksomhed (CVR nummer i Danmark), beregnes der dansk moms. Varen kan stå på fjernlager i asien, distribution i sverige eller et helt tredje sted.

Det har intet med moms at gøre.

Hvorimod TOLD kan spille ind ift. import/eksport, men nu er Sverige indenfor toldunionen, så derfor ingenting at tage højde for.

Det vil næsten altid være billigere at springe et transportled over.. F.eks. hvis varen produceres i Polen > Sverige > Kunde.

I stedet for Polen > Danmark(Lager) > Kunde.

Da du er tættere på kunden og derved kan opnå langt billigere levering.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Glenn Skovby Hansen:
Hvis du handler med en dansk virksomhed (CVR nummer i Danmark), beregnes der dansk moms. Varen kan stå på fjernlager i asien, distribution i sverige eller et helt tredje sted.

Jeg mener din augmentation er forkert.  I øvrigt bliver du 3. lande og EU lande sammen mht. moms.  

https://www.amino.dk/forums/t/300591.aspx?PageIndex=2

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Glenn Skovby Hansen:
Da du er tættere på kunden og derved kan opnå langt billigere levering.

Transportpriser handler jo også om ledig kapacitet, Derfor er transport fra Jylland til KBH langt dyre end fra KBH til Jylland.  Man kan også sende en pallede billigere fra KBH til Stockholm end fra Malmø til Stockholm. 

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du med garanti tænker på er at varene skal være under ansvar (moms), men det behøver ikke at være afsender af varen.


Den juridiske enhed som opbevarer produkterne, har ansvaret for momsen. Det er meget standard at dette er inkluderet i eksempelvis pick and pack & distributionscentre.

Hele forretningsgrundlaget for disse virksomheder er netop for at slippe udenom momsregistrering m.v. i det pågældende land.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)