Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fratræk køb af computer der er købt 1 år før opstart af egen virk. men bruges til forretningsformål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej eksperter,

Kan i årsregnskabet fratrække omkostningen eller værdien af min computer, som jeg har købt ca. et år før oprettelse af min egen virksomhed, men som bruges daglig til virksomhedsformål? Jeg er selvstændig konsulent og computeren er et nødvendigt værktøj. På forhånd tak for jeres kommentarer.

Tilmeldt 2. Dec 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Er der nogle af jer eksperter der har et svar til ovenstående. Vil sætte stor pris på jeres indsigt og erfaring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis den slet ikke var taget i brug - men købt alene til firmaet der skulle stiftes-  kunne du trække den fra efter regning op til 6 mdr som udgangpunkt men her er der jo ingen tvivl om du har haft taget den i brug

Det  du så kan er, at finde tilsvarende brugt på nettet- og så sælge den til firmaet for MAX MAX MAX det beløb du kan vise du kunne finde tilsvarende til - billigt på nettet

Dette for at forhindre fradrag for en for høj værdi af noget du har brugt privat.  Gem dokumentationen/sandsynliggørelsen (intet momsfradrag da du som nævnt givet har brugt den)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 18
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak som altid for dine gode svar. Skal man have en form for dokumentation for at man har solgt computeren til firmaet til MAX den brugte dagspris, eller er salget i sig selv blot pro forma og dokumentationen er prisen man finder på nettet for tilvarende computer (brugt)?

VH 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kermitz:

Hej John,

Mange tak som altid for dine gode svar. Skal man have en form for dokumentation for at man har solgt computeren til firmaet til MAX den brugte dagspris, eller er salget i sig selv blot pro forma og dokumentationen er prisen man finder på nettet for tilvarende computer (brugt)?

VH 

ja dokumentationen er print af det tilsvarende man finder på nettet og prisen ikke højere og så bare skrive - solgt til firmaet for xx kroner og overfør via netbank  -bare ikke højere pris end du let kunne købe samme til fra andre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)