Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende overarbejdsbetaling + pension

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står i den uheldige situation, hvor jeg er blevet snydt af min arbejdsgiver fra dag 1.
Åbenbart har firmaet været medlem af overenskomst, men ikke fulgt den til punkt og prikke.
Desværre fik jeg ikke at vide fra arbejdsgiver at de køre under overenskomst, og har overset på min arbejdskontrakt, at det faktisk står op min kontrakt at de køre med overenskomst.

Jeg har minimum 700 overarbejdstimer, som jeg ikke har fået plus pension i ca. 2 år.

Af ovenstående grunde har jeg ikke følt mig nødsaget til at være medlem af fagforening før fornyeligt, men jeg kan nu se, at det har givet bagslag.

Mit spørgsmål er, om fagforening kan hjælpe i sådan en sag med så kort medlemskab, eller om jeg skal hyre en advokat til at få det gjort, i så fald om der nogle i forummet der vil være behjælpelig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest naturlige var vel, at du spørger den fagforening du nu er blevet medlem af ikke?
OM de vil tage den fra inden du blev medlem (regn med nej)

og 
OM de mener du har en sag det betaler sig at køre en sag mod firmaet via advokat

Start i fagforeningen mandag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan sådan en advokat regning løbe op i, i værste tilfælde

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt fra 10 til 40.000 kr - afhængig af om den - som den ofte bliver - appelleres og ofte, næsten uanset udfald, får hver part fornøjelsen af egne udgifter, med mindre der er tale om helt bevidst svindel. Den kan tage 1,5 til 2 år med appel så det er klogt at kunne tale sig til rette - men få råd af din nye fagforening i det mindste

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

HVIS du allerede er medlem af en fagforening og har været det i nogle måneder, så er det faktisk ofte, at de vil tage sagen, hvis de tror på den. Det er nemlig god reklame for at få flere medlemmer, hvis de vinder sådan en sag.

Så tøv ikke med at spørge fagforeningen. Hvis det er 3F, så vil de elske sådan en sag, da de nærmest hader arbejdsgivere, men de frie fagforeninger er mere tvivlsomme, da de egentligt ikke har noget imod arbejdsgivere, men er sat i verden for at hjælpe deres medlemmer. (Denne del er 110% udtryk for egne holdninger og opfattelse af fagforeningers gøren og laden)

Du kan ikke regne med mellem 10 og 40k i advokatomkostninger. Det kan sagtens blive meget, meget mere, så har du ikke en god forsikring med advokathjælp, så skal du forvente det værste.

700 overarbejdstimer er immervæk mange. Har du dokumentation for dem? For ellers står du med en superkedelig sag.

Hvad er det i kr? Hvis man regner med at du i snit har 125 kr i timen og alle sammen tæller dobbelt, så er det 175.000 plus pensionen, så det er selvfølgelig værd at kæmpe for.

Dog skal du allerførst finde ud af, om du kan løfte bevisbyrden og om fagforeningen tager sagen. Hvis det ikke er to x JA, så bliver det en lang sej kamp.

Held og lykke!

Tilmeldt 3. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har alt dokumentation fra punkt og prikke. Spørgsmålet er om fagforening vil tage sagen op.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)