Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisering af bankoverførsler - Nogle erfaringer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 12
Fra  vanillapp.com - Udvikling, rådgivning, projektledelse. Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har behov for at kunne automatisere udbetalinger fra virksomhedens konto til andre konti.

Nogen der har erfaringen? Jeg ved at man i nogle e-banking løsninger kan uploade en fil med transaktioner, men jeg vil gerne automatisere yderligere. Findes der nogle gode options?

/Thomas

Fra Esbjerg V
Tilmeldt 9. Jan 19
Indlæg ialt: 19
Fra  Apino ApS Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Der arbejdes i branchen på at gøre dette muligt for den almene forretningsdrivende - pt. er udviklingen dyr og langsom pga. integration med NEM ID og regnskabsprogrammer.

Før det kan sikkerhedsgodkendes af Nets DanID skal der være NEM ID verificering på en automatisk overførsel - hvilket lidt går imod processen, eftersom NEM ID er en manuel verificering for at sikre sig den rigtige person sidder bag skærmen.


Hvis en automatisk proces gør dette, så kan det misbruges.

Den mest automatiske løsning pt. er at trække en fil ud af regnskabet og uploade i netbanken, så ligger alle betalinger klar.Herefter godkender du betalinger med NEM ID.

Der findes løsninger i markedet, men her taler vi om dyre specialudviklede løsninger - ofte rettet mod virksomheder med flere tusinde transaktioner om dagen.


Her udvikler du egentlig en tilsvarende verifikation i dit ERP system, hvorefter du skal igennem noget der svare til syv marathon løb med Nets og sikkerhedsgodkendelse før det kan lade sig gøre.

E-Conomic arbejder på en løsning, men har endnu ingen tidshorisont. (Opdateret januar 2019).

Ellers er alternativet jo LeverandørService (Betalingsservice) - ikke at jeg er fan af disse løsninger, men det er nu hvad der er tilgængeligt.


Hvis du har brug for hjælp, så retter du bare henvendelse. Så finder vi en fornuftig pris på implementering af semi-automatiske betalinger med en betalingsfil fra dit regnskabsprogram.

Med venlige hilsner,

Glenn Skovby

Apino ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)