Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gå selvstændig eller blive i branchen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har, som mange andre, altid haft en drøm om at gå selvstændig.

Jeg arbejder i dag som controller i en virksomhed og har i dag mulighed for at blive selvstændig i min fars butik.

Butikken er pizzarier. Jeg vil ikke være "pizzamand", men selvstændig. Jeg har flere drømme om at åbne flere butikker i fremtiden og jeg føler jeg kan starte hos min fars butik og anvende mine kompetencer i den og få den udviklet for at dermed opnå mine drømme. 

Butikken har potentiale - eller det føler jeg i hvert fald. 

Men mit spørgsmål til jer er: 

Kunne I finde på at arbejde som evt. "pizzamand" i nogle år for at prøve kræfterne af som selvstændig eller ville I mene, at det ikke var særlig smart og dermed vente nogle år endnu og arbejde med det "finere" job indtil noget bedre end pizzaria dukkede op? 

Det skal siges, at jeg har en kandidat uddannelse i Økonomi. Og den viden jeg har skolebænken kan jeg anvende i forretningen. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troldmand,

Jeg ved ikke, hvorfor du mener, at en kandidat i økonomi er en special god ballast at have i et pizzaria.

Men jeg ved, at der aldrig nogensinde har været flere konkurser og ophør i restaurationsbranchen end der er lige nu. Det skyldes dels at der åbner flere restauranter end før, men også at konkurrencen er hårdere end nogensinde og kravene til fødevareproduktion er støt stigende.

Selv hvis du får held til at drive pizzaria i nogle år, så er det bestemt ikke en guldgrube og hvis du åbner 10 pizzaria'er, så får du bare aldrig nogen nattesøvn og er voldsomt udsat for en shitstorm eller dårlige medarbejderes håndtering af madvarer etc.

Der er ekceptionelt mange faldgruber og dårlige muligheder for god fortjeneste i branchen, men hvis du tror at den vil forme dig og gøre dig klar til dit næste eventyr, så værsgo. Sandsynligheden er dog, at du ender i bundløs gæld og har svært ved nogensinde at starte noget op igen.

Med en kandidatgrad i økonomi, så sæt dig lige ned og lav nogle regnestykker og find selv ud af, at det er en dødssejler. Det behøver du ikke os andre til.

Hvis du derimod knækker koden og laver en pizza, der kan sælges til 110 kr og alle vil elske dem - så har du et eventyr for livet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)