Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma - skal jeg "overtage" varelager fra min gammel virksomhed??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Ulstrup
Tilmeldt 17. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg oprettede for et års tid siden en enkeltmandsvirksomhed, hvorfra jeg ville lave online salg via en webshop. Jeg nåede bla. at købe domæner, forsendelsesæsker, og produkter. Jeg nåede imidlertid aldrig, at lancerer shoppen, grundet tidsmangel.

Det skal være anderledes nu, hvor jeg har tiden til det, og jeg fortsat har domænerne, produkter/forsendelsesæskerne mv., som jeg købte dengang, til at ligge.
Det hele er købt gennem den gamle virksomhed, som jeg lukkede, før der blev nogle salg.

Mit spørgsmål er derfor: skal jeg på nogen måde “overdrage” det gamle varelager mv. til det nye firma, sådan rent teknisk? Eller kan det nye firma bare tage det ind, og starte op uden udgifter til produkter, emballage mv?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb det af dig selv til anskaffelsesprisen dengang. Så har du fået dine tabte penge retur og du skal ikke betale skat af en fortjeneste, som du faktisk ikke har (hvis du bare tager dine egne produkter ind til 0 i kostpris, så har du jo kunstig høj fortjeneste)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandt at sige, er det noget som nogen slår sig på, fordi skat mener værdi af hjemmeside, domæner osv - er en anden end du gør, og så kan de sætte det + dit varelager til en værdi der giver høj skat

Dertil forstår jeg slet ikke du kan skrive du har lageret efter du lukkede, for også det kan bestemt give skatterod, Det skulle du have købt ud alt sammen - enten selv med fuld moms - eller solgt til andre. Du taler også om emballage og andet - så du har helt enkelt lukket galt, og skat er meget obs på enkeltmands der lukker og samme ejer der stifter selskab, og det kan give grimme overraskelser med goodwill og vare lager og - lad os gætte andre aktiver, som du jo givet har fået fradrag for personligt  men bare beholdt og givet vel trukket fuld moms fra og taget personligt fradrag i personlig virksomhed.

Jeg ville lade en revisor vurdere OM du bare kan sælge alt over til din oprindelige indkøbspris (og intet mere eller mindre) eller om du bør tænke i skattefri omdannelse

mit gæt er at det er OK at bare sælge alt over, men du får jo en indtægt privat du skal opgive til skat - og moms skal der sandeligt også på - Det skulle du have klaret inden du lukkede, så tag og brug lidt penge på at få det ret, inden skat er over dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)