Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms hjælp

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan vil ens købsmoms og salgsmoms se ud på ens faktura, hvis man køber en vare fra usa og direkte sender den til kunden som, også bor i usa. og hvorledes bogføres dette korrekt? Da jeg bliver lidt forvirret da, man i usa har forskellige skatte procentsatser. I dette tilfælde er skatte procenten på dette indkøb 8,75% for kunden. hvordan ville dette regnskab se ud? . kunden har købt noget boligudstyr for 10.000kr. 

Da jeg i dette tilfælde ikke får importeret varen hjem, vil det så sige jeg slipper for told og afgifter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der vil ikke være moms at fakture - hvis varen alene går internt i USA. Derimod tør jeg ikke sige om en USA virksomhed som sender fra Californien MÅ sende til New York uden det som i USA er local sales tax (VAT). Det bør den fabrik/ butik der sender i USA vel vide, men ellers vent på mere vidende herinde.

Det har intet med moms at gøre (moms som sådan findes ikke i USA) Den fabrik der sender det, må vide om det rækker DU fakturerer kunden 10.000 kr i forhold til USA local tax. Formentlig må de ikke sende uden at den skat pålægge. Det er lokale skatter i USA- og den er forskellig fra stat til stat.

Formentlig har USA også regler for returret ved online - så du skal jo være klar på hvordan og til hvem kunden returnerer boligudstyret for de 20.000 kr

Der er ingen told i spil ved forsendelse fra USA til USA

Din momsangivelse er hele salget i rubrik C

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)