Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af IVS

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg håbar at nogen herinde kan hjælpe med mit spørgsmål. Jeg har selv prøvet og søge lidt men kom ikke frem til noget.

Der er et IVS selskab, hvor at den registrerede kapital er 1 kr. Til kurs 100.
Der er intet aktiver i og der har i tet aktivitet været i den.

Hvis jeg køber den IVS for 100.000 kr.

Hvordan skal de 100.00 kr bogføres ?

Vil det ændre på den registrede kapital?

Er det anparterne jeg betaler 100.000 kr for eller noget andet?

Går det ind under det der hedder overkurs køb?

Håber at i forstår min pointe, syntes selv at jeg måske har skrevet lidt uforståeligt:s
Venlig hilsen

Maraz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber vel anparterne af ejeren - ellers køber du det jo ikke - Så det er private 100.000 kr du betaler for 1 krone og ejeren beskattes så med aktieskat af 99.999 kr og det ændrer ikke kapitalen men er penge i tidl ejers lomme. Hvorfor du vil give penge for et IVS ud over måske 1 kr - specielt med den nye forventede lov for IVS er nok en anden sag 
 - der må ganske særlige grunde - ellers lyder det specielt når der ingen aktivitet osv har været


Når du taler overkurs så taler vi om indskud af ny kapital og det er noget andet og du bliver jo så heller ikke fuld ejer men køber dig via kapitalforhøjelse og den tidl ejer har så stadigt sine andele - men det er noget I skal gå til revisor om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar John!

Nu giver det mening ja penge ryger jo videre i sælgerens lomme og bliver faktisk slet ikke i selskabet.

Og når det er privat betalt 100.000 kr så skal det slet ikke med i bogføringen ? Forstår jeg rigtig? :) 

Ja der er en speciel grund ellers må man være dum og købe sådan et selskab hehe.

Der er nemlig en taxi tilladelse tilknyttet selskabet(dens cvr)

Og da man efter taxilovgivningen ikke må give tilladelsen videre og nu hvor tilladelsen er tilknyttet cvr.nummeret. så kan man ikke andet end at købe selskabet 

Venlig hilsen

Maraz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

maraz:
Og når det er privat betalt 100.000 kr så skal det slet ikke med i bogføringen ? Forstår jeg rigtig? :
korrekt - gem handels nota og kopi af netbank overførsel da du jo så har fradrag for 100.000 i skat af aktiehandel ved lukning eller salg

Lyder stadigt dyrt - netop IVS og masse stiftelse for at få taxi bevillinger er en af årsagerne til den ny lov om IVS - og så skal du jo forvente, at de første 50 t overskud før skat skal spares op i selskabet til 40 t kapital - inden for 2 år hvis loven vedtages

Er det SÅ svært at få en taxi tilladelse?  Et område jeg ikke kender

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil huske og gemme det :)

Det er svært at få taxitilladelse, hvis man ikke har stor kapital bag sig. Der bliver nemlig udloddet 125 taxitilladelser hvert kvartal og få at deltage skal man have eksempelvis 420.000 kr til at være med i lodtrækningen med 20 lodder. Og man kan maks være med, med 20 lodder.

Så de folk der har mange millioner stifter flere selskaber og såger med flere lodder end de fattige, så ender det jo med at de fattige nærmest ingen chance har :)

Også begynder de at sælge det videre :)

Vh

Maraz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

maraz:

Jeg vil huske og gemme det :)

Det er svært at få taxitilladelse, hvis man ikke har stor kapital bag sig. Der bliver nemlig udloddet 125 taxitilladelser hvert kvartal og få at deltage skal man have eksempelvis 420.000 kr til at være med i lodtrækningen med 20 lodder. Og man kan maks være med, med 20 lodder.

Så de folk der har mange millioner stifter flere selskaber og såger med flere lodder end de fattige, så ender det jo med at de fattige nærmest ingen chance har :)

Også begynder de at sælge det videre :)

Vh

Maraz

ikke godt - men det er jo så en forklaring for mig til netop det, at man, ved det nye forslag om stop for IVS nævner, netop har nævnt at selskabsformen til 1 kr kapital blev brug til "svindel" med taxitilladelser i stort antal

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemlig korrekt!

Vh

Maraz

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er lidt mere praktik i overdragelse af selskabet....

- Der skal laves nye vedtægter

- Ændringen i ejerkredsen, adresse m.v. skal registreres i CVR-registret

- Du skal have overdraget alle dokumenter, bilag, m.v. der måtte eksistere

- Du skal have styr på NemID adgang

- I dette tilfælde er der nok ingen bankkonto, men ellers ville det også være et punkt.

- andre ting jeg ikke lige kan komme i tanker om.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)