Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat bil til arbejdsbrug

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har startet en lille enkeltmandsvirksomhed, i virksomheden anvender jeg min private bil til, at køre ud til kunder.

Jeg har lidt svært ved, at gennemskue hvad jeg skal/må i forhold til brug af privat bil.

Jeg kan forstå, at jeg kan få en form for tilskud for de kilometer jeg anvender på erhvervskørsel, men hvordan foregår dette helt nøjagtigt? jeg håber I kan hjælpe mig lidt med afklaring.

Angående kørebogen er det så nok at registrere erhversbrug eller skal privat brug også registreres?

Spørg endelig hvis der mangler info.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse krav til KM bog her. -bla. Husk km stand på hver side af samlet Erhverv - så bruger skat det til at bl.a. Bedømme der er plads til privat ind imellem - Du fører kørebog nøje med lidt begrundelse for kørsel - til kunde xx. Da du jo kontrollerer dig selv, så skat er skarpere ved kontrol

Beløbet samlet trækker du fra dit årsresultat som skatteregulering når du selvangivelse og du gemmer kørebog og regnskab 5 år
jeg går ud fra du ejer bilen

https://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

Venlig hilsen John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 19
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal man registrere alle private ture også eller er det kun erhvervs ture som skal registreres i kørebogen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46456
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

læs svaret igen - KM stand på hver side af alle firmature samlet - mellem hver firma og privat er det skat ønsker og så ikke detaljer for privat der ligger mellem de km

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)