Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmark måske mest latterlige land for selvstændige!

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

BroncofanDK:

Fashion-Seller:

Ellers er det jo underligt, at danskere er gennemsnitlig rigere end amerikanere, at de har et bedre sikkerhedsnet, og for mange en bedre tilværelse. Og at DK generelt bare ligger langt over USA på mange punkter økonomisk. 

Så helt skidt må det ikke være.

Jeg er ked af at sige det til dig men USA har e GDP per capita der ligger mere end 10% over det danske, men fakta må endelig ikke forstyrre din alternative virkelighed, og lad os til lejligheden opfinde nogle konstruerede logikker så vi kan leve i vores fantasiverden med de små rød hvide flag på bordet og helliget fædrelandssangene!

Pas endelig på med at se på hvad priserne er i USA for forbrugsvarer og langvarige forbrugsgoder, lad os glemme skatteprocenter, kapitaladgang....

Den Lille Rødhvide Bil, Dyt Bot Dyt.......

Ja lad os endelig være nedladende i tale måden.

Jeg har ikke sagt, at DK ikke kunne gøre noget bedre, men fakta om USA på mange fronter lyver ikke.

F.eks folk på Food stamps. Det er over 10% af befolkningen, som ikke kan lave uden disse.
http://www.trivisonno.com/food-stamps-charts

Eller hvis man kigger på den amerikanske statsgæld. Den er så stor, at de ikke kan betale renterne, se det er jo et godt eksempel.
http://www.usdebtclock.org/

Eller hvordan er det ny med studie gæld i US? 
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-12-17/u-s-student-loan-debt-sets-record-doubling-since-recession

Man kunne også kigge på health care
https://www.census.gov/library/publications/2018/demo/p60-264.html

Eller endnu sjovere på det "frie marked" for medicin
https://www.scientificamerican.com/article/how-the-u-s-pays-3-times-more-for-drugs/

Folkesundhed er helt skidt
http://www.healthdata.org/news-release/vast-majority-american-adults-are-overweight-or-obese-and-weight-growing-problem-among 

Og sådan kunne vi blive ved...

Så er det rigtigt nok, at de har flere selvstændige i procent, men det går da ikke ligefrem fremragende på mange punkter... 

Spørgsmålet er så, om USA er perfekt på nogen måde, eller om der er en bagside af medaljen også, som ikke tæller med i opgørelsen. Jeg ved godt, hvor jeg helst ville bo :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Pas nu på Fashion-seller, du betræder farlig jord!Big Smile

At antyde at USA muligvis ikke det bedste land i verden, på Broncos vagt....

Skal lige have lavet nogle popcorn....  Wink

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thor:

Pas nu på Fashion-seller, du betræder farlig jord!Big Smile

At antyde at USA muligvis ikke det bedste land i verden, på Broncos vagt....

Skal lige have lavet nogle popcorn....  Wink

Det ved jeg skam godt, men nu var det Broncos selv, der ville debattere noget, som jeg slet ikke havde skrevet :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
F.eks folk på Food stamps. Det er over 10% af befolkningen, som ikke kan lave uden disse.
http://www.trivisonno.com/food-stamps-charts

Nu ved jeg ikke helt hvad DU synes foodstamps og folkesundhed mv har med forretningsklimaet at gøre, men du lufter da mange danskeres mindreværdskomplekser maskeret som storhedsvanvid på fornemmeste vis.

Faktum er at Danmark er fattigere end USA, vi er et af de absolut dårligste lande til at tiltrække udenlandske investeringer når ikke lige en gruppe politikere får fine fornemmelser med offentlige penge.

Når vi nu sådan skal kippe med Dannebrog, så er det måske lige på plads at sætte ting i relief. Foodstamps gives til alle der er på offentlig forsørgelse eller delvis offentlig forsørgelse, og af dem siger de nyeste tal fra DST at der er 700000 mellem 16 og 64 år altså eksklusive pensionister og SU modtagere som vil være med i de amerikanske tal. Udover det så er der en lang række familier der får boligstøtte som også i USA ville blive udbetalt som naturalieydelser (Foodstamps/Sygeforsikring)

Seneste tal fra DST er at der i December 2015 var 575000 hustande der modtog boligstøtte.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BroncofanDK:

Fashion-Seller:
F.eks folk på Food stamps. Det er over 10% af befolkningen, som ikke kan lave uden disse.
http://www.trivisonno.com/food-stamps-charts

Nu ved jeg ikke helt hvad DU synes foodstamps og folkesundhed mv har med forretningsklimaet at gøre, men du lufter da mange danskeres mindreværdskomplekser maskeret som storhedsvanvid på fornemmeste vis.

Faktum er at Danmark er fattigere end USA, vi er et af de absolut dårligste lande til at tiltrække udenlandske investeringer når ikke lige en gruppe politikere får fine fornemmelser med offentlige penge.

Når vi nu sådan skal kippe med Dannebrog, så er det måske lige på plads at sætte ting i relief. Foodstamps gives til alle der er på offentlig forsørgelse eller delvis offentlig forsørgelse, og af dem siger de nyeste tal fra DST at der er 700000 mellem 16 og 64 år altså eksklusive pensionister og SU modtagere som vil være med i de amerikanske tal. Udover det så er der en lang række familier der får boligstøtte som også i USA ville blive udbetalt som naturalieydelser (Foodstamps/Sygeforsikring)

Seneste tal fra DST er at der i December 2015 var 575000 hustande der modtog boligstøtte.

Nogle gange ville jeg ønske, at folk bare kunne minimum af matematik, før de begyndte at kaste sig ud i hovedløse debatter om dit og dat. 

Men nu hænger tingene sjovt nok sammen, f.eks indkomst beskatning mm.

Tager vi EU som helhed, så ender folk med stort set den samme tekniske beskatning, det er uanset om man bor i DK eller Spanien. Forskellen ligger blot i, hvordan beskatningen deles op. I DK er der en all inclusiv ordning, dvs du betaler hele molevitten via din skat = en høj skatteprocent.

Andre lande har en lav skat, derimod skal du betale sygeforsikring, uddannelse mm privat.

Og sådan er det også med USA, og derfor er samfundet som helhed inkl opbygningen vigtigt, når man begynder at snakke om indkomstniveau, rigdom mm. Du kan ikke bare tage det bedste ud og fremhæve det, når det er på bekostningen af meget andet.

Sæt dig ind i foodstamps, og du vil indse, at det er en katastrofe. Hvor mange % af den amerikanske befolkning lever i fattigdom vs den danske? :)

Nej Danmark er ikke fattigere end USA, USA er teknisk set bankerot, de holdes i live ved at printe massive mængder af US Dollars. Men det får også sin ende en dag. De kan ikke en gang betale renterne på deres gæld, så hvordan kan du påstå, at de overhovedet er rige som nation? Det er faktuelt forkert, kig på tallene, de siger jo alt!

Danmark er ikke verdensmester i at tiltrække kæmpe investeringer fra udlandet, men det er der igen en årsag til, hvis man nu starter med at kigge på landet. Først og fremmest er beliggenheden og størrelsen på landet ikke optimalt. Desuden har DK en meget strammere lovgivning på mange punkter, end det er tilfældet i USA.

Og så har DK en nabo, Tyskland, som er meget mere interessant som marked, fordi det er meget større end mini DK.

Men nu er udenlandske investeringer jo ikke alfa omega, når man kan lave et velfungerende samfund af egne produkter, som eksporteres med stor succes. Tværtimod, så bliver man jo mindre sårbar, når pengene ikke vælter ind, f.eks når der kommer nedgangstider.

Dine argumenter er lidt ala dem, som bare mener, at DK bør efterligne Schweiz i forhold til skattesatser mm, uden at de to landes forudsætninger er ens. Dermed vil udfaldet jo aldrig blive det samme, når der er så store forskelle på de to landes opbygning, f.eks har Schweiz en giga banksektor, som smider mange penge i statskassen, hvilket DK ikke har. 

Og hvis vi så går tilbage til matematikken, som jeg nævnte i starten, så kan det jo ikke lade sig gøre, at alle lande tiltrækker store udenlandske investeringer. Det er matematisk umuligt! Lad os som eksempel sige, at der skal investeres 1.000 mia kr i verden. Så er der 1.000 mia kr at kæmpe om, men alle lande kan jo ikke få en større bid af disse, end der kommer investeringer fra dem. Det er teknisk set umuligt.

Nogle vil investere mere, end de får retur, mens andre får flere investeringer retur, end de investerer. 

Som det også er tilfældet med eksport/import. Det er teknisk set umuligt, at alle lande har + på eksportkontoen, for nogle skal jo importere de varer, som der eksporteres.

Matematik er og bliver en dejlig simpel ting, hvis blot man forstår grundprincipperne :)

Og lad mig til slut slå fast, jeg har på intet tidspunkt skrevet, at DK gør noget perfekt, jeg har blot anfægtet, at USA er så meget bedre end DK, som du ellers påstår, og evigt og altid påstår :) Jeg kan derimod godt se nuancerne, ligesom jeg kan se det matematiske forkerte i flere af dine påstande, men lad det nu ligge, denne debat egner sig slet ikke til at foregå på skrift :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hornslet
Tilmeldt 21. Apr 14
Indlæg ialt: 30
Fra  nicehands.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår frustrationen, men jeg tænker at alternativet ville være en katastrofe. Det ville i hvert fald betyde at der var langt mere svindel og langt mere økonomisk kriminalitet.

Neglelak findes på Nicehands.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bruttonational produkt er heller ikke entydigt - bla. er olie produktion mange steder ansvarlig for største delen og endeligt er det jo slet ikke udtryk for, om 30% af befolkningen lever i slum - 70% for den sags skyld - blandt de første 7 finder man kuwait - united arab republic - brunai- norge - og macao ligger højt - spille industri osv  Det er en rent forvrøvlet diskussion at blande ind fordi nogle har svært ved at finde en bank. Græsset er altid grønnere - men det samle virksomhedsmiljø er generelt højt og godt i DK i alle internationale undersøgelser - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Bruttonational produkt er heller ikke entydigt - bla. er olie produktion mange steder ansvarlig for største delen og endeligt er det jo slet ikke udtryk for, om 30% af befolkningen lever i slum - 70% for den sags skyld - blandt de første 7 finder man kuwait - united ara republic - brunai- norge - og macao ligger højt - spille industri osv  Det er en rent forvrøvlet diskussion at blande ind fordi nogle har svært ved at finde en bank. Græsset er altid grønnere - men det samle virksomhedsmiljø er generelt højt og godt i DK i alle internationale undersøgelser - 

Helt enig!

Man kan ikke se sort/hvidt på det her, der er alt for mange andre faktorer, som spiller ind...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Feb 18
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Er denne tråd ikke bare en stor gang sludder og vrøvl?

Hvorfor begynder i at diskuttere ting fra andre lande som i alligevel ikke formår at sætte Jer ind i? Hvad har USAs national økonomi at gøre med om Danmark er det bedste land for selvstændige? Har i ikke lagt mærke til, at det er USA der træder til og hjælper økonomisk hver gang der opstår en krise i verden, med penge de udsteder og som fremstår som underskud.

Hvorfor er det vigtigt at tale om USA som fattige fordi at de har foodstamps? For det første får alle "dagpengemodtagere" food stamps ved siden af deres ydelse, som de kan bruge til at købe den mad de har lyst til, men i synes tilsyneladende at den danske model er bedre, hvor man får frivillige til at lave en spand mad som man udlevere fra suppekøkkener, så man er sikker på at den nødlidende føler sig ekstra fattig når han tager imod hjælp. For det andet så bruger de fattige i USA foodstamps som betalingsmiddel hvor de ofte kan bytte deres foodstamps til andet de har mere brug for som f.eks. en biograftur og anden luksus som fattige i Danmark ikke kan komme i nærheden af.

Danmark har et idiotisk system hvor succesfulde iværksættere der tjener penge, de opfordres til at investere deres overskud i virksomheden, eller som andre siger, at investere det beløb som staten skulle have haft i andre ting, så deres skat reelt er nul. Med det resultat at først køber man nye computere, så nye biler, så nye kontormøbler, er man ikke sluppet af med hele overskuddet, så opretter man da en ny butik betalt af skatteyderne. Sådan kører man i måske 10-20år før man sælger virksomheden og flytter provenuet over i et udenlandsk holdingselskab, så den samlede skat i Danmark over 20 år er nul.

Men alle de virksomheder der kører med underskud og ikke kan udnytte disse fradragsmuligheder på samme vis, de kommer til at betale den fulde pris.

Faktum er at det ville være langt mere rimeligt for alle hvis vi satte virksomhedsskatten til nul og så siger at virksomheder kun får måske 50% fradrag for moms udgifter - eller indføre en anden form for omsætningsskat for virksomheder, der gør at ALLE betaler skat i forhold til deres aktivitet i landet. Så ville i pludseligt se at selskaber som aldrig før har betalt skat også godt kan betale deres del.

Så længe firmaer har en mulighed for at trælle udgifter fra i deres skatteregnskab, så vil de gøre det!

Alle fradrag burde fjernes, de skævvrider vores samfund og gør at de velhavende betaler mindre for at leve end de fattige, og jo flere fradrag vi tilbyder folk, jo højere bliver skattetrykket. Fjern fradragsmulighederne så vil I sikkert også se at vi kan fjerne en stor del af topskatten.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bojko:

Er denne tråd ikke bare en stor gang sludder og vrøvl?

Hvorfor begynder i at diskuttere ting fra andre lande som i alligevel ikke formår at sætte Jer ind i? Hvad har USAs national økonomi at gøre med om Danmark er det bedste land for selvstændige? Har i ikke lagt mærke til, at det er USA der træder til og hjælper økonomisk hver gang der opstår en krise i verden, med penge de udsteder og som fremstår som underskud.

Nej det vil jeg ikke mene, alt det i tråden har været meget mere faktuelt korrekt, i forhold til dit indlæg, alt ære og respekt for dit input. Men du blander da i den grad tingene sammen i en stor mixer.

Og hvorfor vi begynder at debattere USA, tjaaa spørg Bronco, hvorfor debatten skulle drejes den vej, det var ham, som ville have en debat igang om noget, som ikke vedrører trådstarters spørgsmål...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)