Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Hvis man på et tidspunkt skal lukke og ophører sin virksomhed skal man så sælge alle de ting man har i form af aktiver samt andre ting end aktiver, selvom de har en meget lav værdi, så som fx under 1.000 kr. pr. ting, eller må man godt tage sådanne ting til sig selv privatmæssigt og gratis?

God dag.

Med venlig hilsen

Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle aktiver skal købes ud - i anskaffelsesåret til ansk. pris og siden til en pris du kan dokumentere som sandsynlig ved tilsvarende fra f.eks DBA eller lauritz mm

Er du momsreg. så med moms som er fuld moms ansk. år og så 20% ned i forhold til oprindelige moms til den år 6 er 0 - uanset den pris du ansætter ud fra din dokuementation

Alle varer tages ud til indkøbspris + moms helt enkelt

Alt dette skal redegøres for i lukke selvangivelsen og der er ikke en bagatel grænse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det helt samme procedure, hvis man ikke er cvr. og momsregistret, fordi man endnu ikke har en omsætning på mere end 50.000 kr./år, eller skal der i dette tilfælde ikke laves nogen former for selvangivelse eller andet papir arbejde med henblik på lukning af virksomheden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjørn:

Er det helt samme procedure, hvis man ikke er cvr. og momsregistret, fordi man endnu ikke har en omsætning på mere end 50.000 kr./år, eller skal der i dette tilfælde ikke laves nogen former for selvangivelse eller andet papir arbejde med henblik på lukning af virksomheden?

ja det er samme - når du har virksomhed = driver noget for at tjene penge - uanset som CPR eller som CVR skal du udfylde udvidet selvangivelse og du kan naturligvis ikke beholde ting du har købt med fradrag - uden at købe dem ud igen, så fradraget forsvinder. Du skal altid selvangive - indtægter minus udgifter og alt du har købt med fradrag - skal bort igen hvis du ikke forsætter så de ikke står som udgift. Du kan bare lade være med at tage de køb med som udgift - og bare opgive indtægt minus udgifter ud over de der aktiver du har købt - og gemme regnskab i 5 år til skattekontrol

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det bliver aktuelt at lukke virksomheden kan jeg så egentligt alternativt tage alle mindre ting samt aktiver ud af virksomheden via privatforbruget (også kreditere de relevante aktiv- og omkostnings- kontoer, således at de går i nul) kort tid før jeg lukker virksomheden for at lette proceduren af lukningen?

PS: Jeg har kun et aktivt i form af en lille pengekasse til ca. 100 kr.

Vh

Bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du tager alt ud til indkøbspris inkl moms så kan du vel det - men du vil jo skulle redgøre for aktiver og lager ved lukning - som jo så vil være 0 - det er ikke via privatforbruget som sådan (i alle fald lidt sjovt ord) det er jo i princip på en faktura fra firmaet til dig - med moms - Proceduren er ikke spor vanskelig - men alt skal ud blot

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Søborg
Tilmeldt 1. Nov 18
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det klargørende svar :)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)