Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer sendt til England før en eventuel hård Brexit som måske skal tilbage efter Brexit

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står med en stor leverance til England (over 500000kr) og er meget tidspresset af Brexit, da vi ikke kan være sikre på at have betalinger og tid til at sende.

Hvis man sender varer til England næste uge, og de ender op med at hænge der, hvad kan vi så gøre for at få varerne tilbage og hvilke dokumenter bør laves på nuværende tidspunkt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår ikke helt hvad det er du mener med "ende op med at hænge der" er du bange for at varen ikke når frem inden brexit? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

du bør uden tvivl import og eksportregistreres - hvad du sikkert allerede er -

Jeg kan ikke se andet, end hvis du sender inden brexit - så vil du ved udgangen fra DK ikke skulle inkludere specielle eksportpapirer til UK - men OM man kan forestille sig, at varen så, ved ankomst til UK - pålægges UK told - ikke en anelse. 

Jeg TROR worst case scenario vil være, at den udsættes for told inden udlevering - hvilket jo ikke som sådan er dit problem, og er din fakura fra inden brexit dato så er må det være alm eu reverse charge på den

Hvis du mener kunden kunne finde på at nægte modtagelse grundet en opstået told, ja så er det naturligvis et problem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

du bør uden tvivl import og eksportregistreres - hvad du sikkert allerede er -

Jeg kan ikke se andet, end hvis du sender inden brexit - så vil du ved udgangen fra DK ikke skulle inkludere specielle eksportpapirer til UK - men OM man kan forestille sig, at varen så, ved ankomst til UK - pålægges UK told - ikke en anelse. 

Jeg TROR worst case scenario vil være, at den udsættes for told inden udlevering - hvilket jo ikke som sådan er dit problem, og er din fakura fra inden brexit dato så er må det være alm eu reverse charge på den

Hvis du mener kunden kunne finde på at nægte modtagelse grundet en opstået told, ja så er det naturligvis et problem

vh John Hannover

Hvis varerne er i England den 28, så kan jeg ikke se at der kan være et toldproblem fra Danmark til England, men vi insistere altid på hovedfaktura er betalt inden afskibning, og det er så den vi måske skal tage en risiko på.

Der hvor problemet kommer er hvis vi sender varer der ikke er betalt, og så ikke får betalingen så de skal tilbage til Danmark.

UK får hvis der kommer et hårdt Brexit verdens dårligste samhandelsbetingelser, så umiddelbart frygter jeg at vi står med ting som vi kun kan sælge i England efterfølgende og ikke kan få tilbage. Dog taler vi om varer med dansk oprindelse så det burde lette problematikken, men jeg har ikke hidtil haft større ting som fulgte WTO basisregler

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1874
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Forstår ikke helt hvad det er du mener med "ende op med at hænge der" er du bange for at varen ikke når frem inden brexit? 

Jeg er bekymret for om varen strander i England og vi ikke får betaling

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Ravn:

Forstår ikke helt hvad det er du mener med "ende op med at hænge der" er du bange for at varen ikke når frem inden brexit? 

Jeg er bekymret for om varen strander i England og vi ikke får betaling

den strander givet ikke - max sker der det at modtager skal betale told - men strander gør den ikke - og det er modtager vel klar over, at der kan komme told på - Det har mere med modtager end brexit at gøre. Hvis modtager ikke vil tage mod varen hvis brexit bliver til mellem afsendelse og modtagelse-  så lad være med at sende

vh john H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Jeg er bekymret for om varen strander i England og vi ikke får betaling

Jeg er stadig ikke helt med, hvorfor skulle varen strande i UK ?  Manglende betaling har jo intet med Brexit at gøre. Hvis du er bekymret for betalingen er der mulighed for at lave en kreditforikring alternativt sende på Cash on delivery.  Hvad har du aftalt med kunden ?

 Mht. evt. told kan vare jo bare sendes på Inco terms betingelser: DDU  Delivery duty unpaied.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)