Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS problemer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi antager jeg betaler mig fra alt papir arbejde er ordnet, og nu har IVS. Hvad skal jeg fremadrettet gøre på trods arbejde.

1) Er derlovpligtige forsikringer, hvis ja hvilke?
2) Hvad skal indberettes og (hvordan!!) så jeg undgår problemer med de forkerte eller regninger.
3) nem-id og digital postkasse skal bestilles right ?

Brænder virkelig for at komme igang, men trækker tæppet væk under mig, når jeg tænker på at gøre det hele forkert :(

Mit danske er ikke professionelt, håber i kan besvare mine spørgsmål på et lavere og mere forståeligt niveau. (Hobbyvirksomhed er ikke en mulighed, og udover spørgsmålene har jeg styr på resten) TAK PÅ FORHÅND! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias1997:

Hvis vi antager jeg betaler mig fra alt papir arbejde er ordnet, og nu har IVS. Hvad skal jeg fremadrettet gøre på trods arbejde.

1) Er derlovpligtige forsikringer, hvis ja hvilke?
2) Hvad skal indberettes og (hvordan!!) så jeg undgår problemer med de forkerte eller regninger.
3) nem-id og digital postkasse skal bestilles right ?

Brænder virkelig for at komme igang, men trækker tæppet væk under mig, når jeg tænker på at gøre det hele forkert :(

Mit danske er ikke professionelt, håber i kan besvare mine spørgsmål på et lavere og mere forståeligt niveau. (Hobbyvirksomhed er ikke en mulighed, og udover spørgsmålene har jeg styr på resten) TAK PÅ FORHÅND! :)

1 ja - arbejdsskade forsikring er lovpligtig for ejere af selskaber - anset omsætning eller løn http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/arbejdsskadeforsikring.html 

2 - Moms hver kvartal til start- årsregnskab offentlig i erhvervsstyrelsen - selvangivelse for selskabet alene i SKAT selvskabsselvangivelse og alle hævninger som løn  ingen andre hævninger

3 Ja det skal bestilles og checkes

OG så kommer der givet ny lov fra april som gør du skal spare 40.000 kr bundet kapital op - kræver 50.000 kr overskud før skat - inden for 2 år - og så omregistrere til ApS hvilket kræver revisor og koster penoge osv - Jeg ville da gøre alt for at stifte ApS fra start - også fordi IVS får sværere og sværere ved at få bankkonto og leverandører der ikke skriger på forudbetaling

Overvej alternativiet - stift personlig virksomhed og omdan til ApS ved succes - og hvis ikke succes - luk let igen https://startupadvisejh.blogspot.com/2019/03/alternativerne-til-ivs.html 

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar så sent på en lørdag! :). Det var super brugbart og let at forstå! Nu må jeg desværre spørge de samme spørgsmål i forhold til PMV.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er meget få krav ved PMV - du skal føre regnskab og opgive overskud til skat - det er mere eller mindre det (ud over at overholde markedsføringlov mm,men det er helt som hvis du bare solgte som CPR)

Du kan læse om begge dele - superlæst  Til under 50 kr i ebog Grundbog for iværksættere  - som kører dig gennem bøde PMV, alm enkeltmands, IVS og ApS og - http://jh-e-books.blogspot.com/2018/09/grundbog-til-dig-der-vil-vre-selvstndig.html

mere dybdegående i STARTUP som enten e-bog (PDF) eller lækker hardcover bog http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/04/start-up-den-komplette-ivrkstter-bog.html 

>De vil være penge værd vil jeg påstå - men du kan også låne begge på biblioteket ganske gratis (og det er så ikke reklame for mig - for jeg får ikke bibliotekspenge, da jeg er langt fra at være oppe hvor man får den slags - det kræver større beløb, ellers fordeles mine små 2000 bibliotek kroner til øvrige - hvilket er helt fint)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak! :)

- så man kan faktisk ikke få bøde eller på samme måde fejle det store ved et PMV. Går udfra jeg bare skal gå ind på SKAT, og angive overskuddet, når der kommer det. Ingen forsikringer mm.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias1997:

Tak! :)

- så man kan faktisk ikke få bøde eller på samme måde fejle det store ved et PMV. Går udfra jeg bare skal gå ind på SKAT, og angive overskuddet, når der kommer det. Ingen forsikringer - ikke krav om egenkapital mm.

det kan man som godt - men det er langt lettere at drive et PMV - intet offentlig regnskab, ikke lovkrav om arbejdsskadeforsikring - ingen moms osv - men personlig hæftelse overfor kreditorer osv  - men ud over de ting - er det samme pligt til regnskab og angive skat

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)