Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortjeneste ved salg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tænker på at oprette en online butik hvor jeg vil sælge undertøj til mænd. Jeg har lavet mit eget mærke, har fundet en der vil producere, har reklamer m.v. klar. Er der nogen der ved hvor jeg kan informationer om indkøbspris på f. eks. JBS undertøj eller andre tilsvarende mærker.
Ellen
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den slags oplysninger er jo ikke bare lige noget, man får...

Forhandlere af tøj - ja, varer generelt - har jo al mulig god grund til at holde indkøbsprisen på deres varer tæt ind til kroppen.

Der er en del der beregner deres udsalgspris ved at tage indkøbsprisen (uden moms) og gange den med 2,5 eller 3, men der er masser af varegrupper, der har en meget lavere mark up - ligesom der er varer der sælges til meget mere end det.

Hvis du seriøst vil sælge undertøj til mænd (og ikke kun dit eget mærke) burde det vel ikke være så svært at begynde at kontakte leverandører af varer og forhøre dig om leveringsbetingelser og priser.

Ellers må du jo prøve at bruge dit netværk til at spørge dig lidt frem. 

Tilmeldt 14. Feb 19
Indlæg ialt: 35
Fra  Strømpeshop Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil have dit undetøj ud i fysiske butikker, bør du sætte en vejlende udsalgspris på minimum 3x forhandlerens pris.

Det er en god idé fra start at lave plads til rabat til kæder/store forhandlere, så din fortjeneste ikke forsvinder helt, hvis du skulle være heldig at lande en af disse. Det kan du evt. gøre ved internt at dele dine forhandlere op i f.eks. 3 niveauer med forskellige priser.

Hvis du laver en webshop, hvor du selv sælger underbukserne og samtidig har engrossalg, bør du sætte vejledende udsalgspris højere end 3x, og selv sælge til denne pris, så du ikke presser dine forhandlere på prisen.

Er dine priser for højere, er et prisfald / tilbud et salgsargument. Det er lang svære at skulle sætte prisen op og holde salgsvolumen.

Held og lykke med projektet.

Strømpeshop - Strømper og sokker til mænd, kvinder og børn

Tilmeldt 17. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svarBig Smile

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)