Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg blive selvstændig eller få mig et job som min far siger?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem 3 års tid arbejdet en del med whiteboard animations videoer af ren og skær interesse, men kunne godt tænke mig at arbejde mere seriøst med det. (altså tjene penge på det) Men skal jeg starte som selvstændig eller få mig job som min far siger?

Jobs som whiteboard-animations-video-mager hænger vel ikke ligefrem på træerne og så er man vel pisket til at starte som selvstændig eller hvad?

Jeg laver små videoer som dem herunder

Hvad tænker i? Selvstændig eller finde et job?

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

#1 find dig et job, for at få penge=ro

#2 brug denne ro til at lave animationer i fritiden, til de kunder du kan skaffe.

#3 hvis animationer tager alt din tid og du tjener mere end dit faste job, så sig det op

:) ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Begge dele - Få dig et job så du får penge til at være selvstændig med det du elsker og er god til. Du skal jo dels leve i det daglige - dels koster det garanteret at bygge en selvstændig forretning op om animationer - så ud på markedet - tjen penge og lav animationer aften og week-ender

Se om du på nogen måde kan få job der matcher - enten med animationer eller med kundekontakt og salg, som du jo får brug for som selvstændig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan:

#1 find dig et job, for at få penge=ro

#2 brug denne ro til at lave animationer i fritiden, til de kunder du kan skaffe.

#3 hvis animationer tager alt din tid og du tjener mere end dit faste job, så sig det op

:) ?

1. Ja det er måske en god ide. Penge skal der jo til omend det ikke er nogen garanti for ro (ihvertfald ikke for mig)

2. Tja animations-videoer laver jeg uanset hvad, men hvordan skaffer jeg lige kunderne? Jeg har ikke noget navn eller nogen forretning så hvor starter jeg?

3. Haha get itYesSmile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok ikke lettere at skaffe kunderne - hvis du ikke har anden indtjening. Kunder skaffes ved hårdt arbejde - canvas og så ved SEO - ud på facebook og andre steder - tilbød en billig start for at få referencer - referencer som så giver nye kunder - som så ----- 

Det bliver selvklart lidt lettere hvis man har hele dagen til det MEN jeg tror ikke du kan bruge hele dagen på det, ret meget bedre end aftener og week-ends - og alting koster, og det kan du så betale fra det du tjener fra dit arbejde. 
Gerne et arbejde, hvor du skal arbejde med noget du kan bruge - animationer (nok svært) SEO arbejde - salgsarbejde canvas der giver træning

Lav animationer af flere typer - varier dig lidt - tænk i hvad firmaer kunne tænkes at ville bruge - lav noget du kan vise til Ikea, Irma, SAS og hvad ved jeg - til deres reklame ansvarlige - Kontakt reklamebureauer og hør om de vil bruge dig - som ansat - som animator - som underleverandør

Tænk lidt i hvor kort tid disse reklamer eller animationer ofte skal køre. Noget der varer 2 minutter er utroligt langt på nettet. Stopper kundens købsadfærd - bremser for lang tid - og som betalt visning div steder - koster millioner - se om du kan korte superklare budskaber ned til 10 sek - sammen med de noget længere til andre formål.

Lav en 10-15 sek animation om hvorfor jeg skulle flyve med et luftfartsselskab (Int. airways) eller sælge hus hos en ejendomsmægler kæde frem for en anden - kald den A-boligmægleren - osv som træning - brug andre navne du selv finder på - så du har præsentationsmateriale af div art - korte som lange - Nogen der baserer sig på enten at skabe salg for kunden - eller instruere i et eller andet som kundens kunder har brug for at få demonstreret 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John. Det var nogle gode råd og noget at tænke overSmile TakYes

Tilmeldt 20. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja hvis du finder et "almindeligt fast job" så start med det.
og tilbyd din hjælp gratis til en start, og få bygget dig et navn.

HVis du en dag kan se du kan tjene nok på det udelukkende, ja så giver svaret jo sig selv.

Held og lykke :)
Fra Virum
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 172
Fra  Brason.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig at se handler det om mere end at være selvstændig eller fastansat. Du skal også have kapaciteten til at kunne tilegne dig og strukturere ny viden. Det gælder såvel business administration som markedsbearbejdning. Vælger du at gå selvstændigt, er det på den lange bane vigtigt, at uddannelse er på plads. For nogle kan HH eller multimedieuddannelse gøre det, andre skal ud i den store øvelse med uddannelser i grafik/animationer og erhvervsøkonomi for at det hele kommer til at spille. Selvfølgelig kan man helt uden, hvis man er kvik nok. Jeg plejer at sige om Martin Thorborg, at hans operation ikke ville være lykkedes, hvis hans IQ ikke ligger i nærheden af 130 (hvad jeg tror den gør).   

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John De SummerSmile

Jeg har ingen uddannelse indenfor animation. Jeg har lært mig selv at bruge et animations-program gennem 3 år efterhånden. Jeg siger ikke at jeg er ekspert eller at jeg ikke kan lære mere, men jeg har det sådan med skole som du kan se i den animations-video herunder jeg har lavet.

Når det så er sagt er skole og uddannelse sikkert fint for nogle, bare ikke for mig. (ihvertfald ikke nogle af de steder jeg har forsøgt mig indtil nu)

Anyways, tak for dit gode råd og god weekendSmile

Fra København
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren 

ser rigtig fint ud det du laver  kunne måske bruge dig til et par opstart projekter jeg barsler med hvor befinder du dig i Danmark 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)