Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat og moms vedr. App Store salg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 19. Oct 17
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk! Jeg stiller en masse dumme spørgsmål, for at få en masse kloge svar ;-)

Jeg er i gang med et løbe/gå app projekt til iOS platformen. I den forbindelse håber jeg nogle herinde har erfaring med love og regler vedr. App Store salg? Samt hvad man reelt set tjener per salg når skat, moms og Apples cut er fratrukket?

I mit tilfælde vil selve app'en være gratis at downloade med en prøveperiode før der skal betales for et løbende abonnement.

App'en skal være tilgængelig worldwide, mens firmaet kommer til at være dansk. Jeg har læst noget med, at man for nemhedens skyld kan benytte sig af noget "one-stop moms"? Håber nogen kan forklare mig på dansk hvad det mere præcist går ud på :)

Hvis jeg f.eks. sætter abonnementet til 50 kr. per måned, hvor meget får jeg så reelt set udbetalt? Der skal jo både være penge til udviklingen af app'en, vedligeholdelse af app'en, løn osv. Vil meget gerne have en konkret udregning som eksempel :)

Jeg ved at Apple tager 30 % og den danske moms er 25 %. Ændre indtjeningen sig når app'en også sælges i euro, dollars, yen osv.? Eller bliver de enkelte price tiers automatisk 'omregnet' til danske priser?

Håber mit indlæg giver mening. Jeg sætter stor pris på konkrete eksempler, udregninger, link henvisninger og andet, der kan være mig behjælpelig :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg kan sige dig er - at hvis det er dig der som momsregistreret afregner moms ved salg over apple - og ikke apple der er din kunde - men blot salgsplatform - så har du følgende moms scenarier

Til private i EU - Onestopshop moms - som er en registrering i alle EU lande (og i DK skal du først være registreret) og det sker via Skat i Danmark og betyder at ved salget skal du/platformen kende landet og så lægges det lokale EU lands moms på og du afregner så med alle lande, via skat.dk - men det kræver en del af dit regnskab

Til private udenfor EU - ingen moms - samlet salg angives i rubrik C moms

Til firmaer andre regler, men fornemmer at du ikke handler til momsregistrerede firmaer generelt

Resten om hvordan apple store fungere med valuta osv ved jeg intet om - så dette er som nævnt blot ud fra at du selv nævner onestopshop - som tyder på at DU er sælgeren og apple blot platformen

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Dec 18
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kewin, hvis du har mod på det, så læs denne her, https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=2090169.

Mit umiddelbare bud er, uden at kende dit kommende aftale/forretningssetup, at linket vil være rettesnor for dit moms setup.

Uddrag fra det bindende svar: "Det er Skatteministeriets opfattelse, at der med spørgers salg af Inn-App-Purchases via iTunes er tale om, at Apple er formidler i forhold til spørger.", "

Da Apple således er at betragte som formidler af ydelsen, anses Apple i medfør af momslovens § 4, stk. 4, for selv at have modtaget og leveret ydelsen.

Den momsmæssige behandling af spørger skal således vurderes som om, at spørger har leveret ydelserne til Apple. Apple Inc. har hjemsted i USA."

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)