Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform som DJ

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg arbejder som DJ på div. klubber, og har længe gået med tanken om at starte IVS. Da IVS nok bliver nedlagt, så må enkeltmandsvirksomhed være vejen frem nu, eller?
Som DJ er man fritaget for momsregistrering, men gælder dette også hvis jeg omsætter for mere end 50.000 kr årligt?
På Virk kan jeg også vælge om jeg er lønsumsafgiftspligtig - er det dette felt jeg skal vælge når jeg opretter virksomheden?

Et par generelle råd eller holdninger om hvad der er bedst at gøre, er blot det jeg søger.

Hav en rigtig god mandag :)
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, glem IVS, bare opret 1mandsvirksomhed.

nej, tjener du mere end de 50000, skal du momsregistreres.

det med lønsum, nej.

du skal udfylde en branchekode, så bare søg branchekode for musik, kunst osv. fremstilling.

jeg er selv musikproducer, og har haft cvr nr. tjente ikke en skid, og var træt af den årlige 0-indberetning i skat, og lukkede derfor firmaet igen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusHartung:
Hej

Jeg arbejder som DJ på div. klubber, og har længe gået med tanken om at starte IVS. Da IVS nok bliver nedlagt, så må enkeltmandsvirksomhed være vejen frem nu, eller?
Som DJ er man fritaget for momsregistrering, men gælder dette også hvis jeg omsætter for mere end 50.000 kr årligt?
På Virk kan jeg også vælge om jeg er lønsumsafgiftspligtig - er det dette felt jeg skal vælge når jeg opretter virksomheden?

Et par generelle råd eller holdninger om hvad der er bedst at gøre, er blot det jeg søger.

Hav en rigtig god mandag :)