Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform som DJ

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg arbejder som DJ på div. klubber, og har længe gået med tanken om at starte IVS. Da IVS nok bliver nedlagt, så må enkeltmandsvirksomhed være vejen frem nu, eller?
Som DJ er man fritaget for momsregistrering, men gælder dette også hvis jeg omsætter for mere end 50.000 kr årligt?
På Virk kan jeg også vælge om jeg er lønsumsafgiftspligtig - er det dette felt jeg skal vælge når jeg opretter virksomheden?

Et par generelle råd eller holdninger om hvad der er bedst at gøre, er blot det jeg søger.

Hav en rigtig god mandag :)
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, glem IVS, bare opret 1mandsvirksomhed.

nej, tjener du mere end de 50000, skal du momsregistreres.

det med lønsum, nej.

du skal udfylde en branchekode, så bare søg branchekode for musik, kunst osv. fremstilling.

jeg er selv musikproducer, og har haft cvr nr. tjente ikke en skid, og var træt af den årlige 0-indberetning i skat, og lukkede derfor firmaet igen :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusHartung:
Hej

Jeg arbejder som DJ på div. klubber, og har længe gået med tanken om at starte IVS. Da IVS nok bliver nedlagt, så må enkeltmandsvirksomhed være vejen frem nu, eller?
Som DJ er man fritaget for momsregistrering, men gælder dette også hvis jeg omsætter for mere end 50.000 kr årligt?
På Virk kan jeg også vælge om jeg er lønsumsafgiftspligtig - er det dette felt jeg skal vælge når jeg opretter virksomheden?

Et par generelle råd eller holdninger om hvad der er bedst at gøre, er blot det jeg søger.

Hav en rigtig god mandag :)

mig bekendt kan du slet ikke have CVR baseret på DJ virksomhed - som ikke anses for erhvervsmæssig Tal med skat
  
Jeg er ret sikker på, at DJ ikke kan oprette CVR (udlejning kunne men ikke DJ)   https://skat.dk/SKAT.aspx?oid=1534626&vid=0&search=diskotek%C2%A4DJ  Check i alle fald skriftligt under kommunikation om det du vil må drives i virksomhedsform - med/uden moms (uden hvis ren DJ givet) og så vil det også være lønsum men - jeg tror ikke det skal være CVR men køres i CPR som alle diskoteker kender og ved de indberetter som honorar til deres DJ´s

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar - det må jeg gå videre med!

Grunden til at jeg vil køre over CVR, er udelukkende så jeg kan købe relevante ting til mit arbejde - høretelefoner, musik osv.

Hvis jeg kan lade mig CVR registrere, og er fritaget for momsregistrering, vil jeg så overhovedet kunne trække moms fra mine køb?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusHartung:
Tak for svar - det må jeg gå videre med!

Grunden til at jeg vil køre over CVR, er udelukkende så jeg kan købe relevante ting til mit arbejde - høretelefoner, musik osv.

Hvis jeg kan lade mig CVR registrere, og er fritaget for momsregistrering, vil jeg så overhovedet kunne trække moms fra mine køb?

Nej det vil du ikke - så forskellen er ret lille. Uanset du skal gøre det som CPR vil du kunne trække konkrete udgifter fra MEN skat vil naturligvis se på at det ALENE er noget du bruger på DJ eller også anvender delvist privat - som - delt aktiv og du vil ikke som CPR kunne trække et evt underskud fra
Når DJ normalt ikke kan CVR registreres er det bla.a for at undgå at skulle ind i den problemstilling med køb af aktiver - og udtag igen ved lukning samt moms og lønssumsproblematik 

vj John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)