Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering. Bringe overskud ned på 0kr. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person
Hej gutter og gutinder. Jeg har lidt gæld jeg bakser med, og vil gerne gældssaneres. Men der er et stort problem. Jeg har for stort et "overskud" hver måned dvs jeg har betalingsevne ift min gæld over 5 års afdrag. Men kender i til måder hvorpå man kan nedbringe overskudet ned til 0kr pr måned, vel og mærke lovligt så jeg ikke har betalingsevne, og derved nok får en gældssanering på plads? Alt andet end lige er det lidt sjovere at pengene er nede i min lomme end nogle der har købt fordringer på min gæld i øst og vest.

Men gældssaneringen kan ikke komme på plads førend jeg nedbringer min betalingsevne.
Så hvordan kan dette gøres på en lovlig måde? Jeg tænker gældsbreve af en eller anden art eller andet hvis dette kan skaffes eller laves korrekt. Man skal jo vedlægge dokumentation for faste udgifter til Skifteretten(eller hvor det præcis bliver men noget i den retning), og så har man et rådighedsbeløb. Det er overskuddet efter faste udfgifter og rådighedsbeløb der volder mig problemer ift at jeg har for høj betalingsevne. Så hvordan pokker kan man få den ned i 0 eller så tæt på 0?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg slet ikke se du vil kunne - men i øvrigt var det vel også rimeligt, om du selv overvejede, når nu du faktisk har en gæld, at se at få den nedbragt inden for 5 år eller før -  og ikke bare tænke det var sjovere selv at beholde pengene og lade det gå ud over dem du faktisk skylder penge -

Skader du din egen økonomi bevidst her vil det i høj grad også kunne trække med gældssanering da ny gæld jo vil indgå og være påtaget efter det var klart gammel gæld ikke lige kunne betales

OM du kan få gældsansering afhænger bla.a af omstændigheder ved gældens opståen - det kan du læse mere om her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/gldssanering.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej John. Det er meget gammel gæld, nogle forbrugslån for LANG tid siden. De fordringer er solgt som sagt igen og igen i en lang gælds-handelskarrusel.
Men det er sådan set ikke så relevant. Uanset hvad så er det op til domstolen om jeg kan saneres eller ej, men jo mindre betalingsevne jo bedre.
Altså jeg forestiller mig at folk på amino ikke gider at komme med den slags råd, og det er sådan set fint nok. Folk må skrive hvad de har lyst til, også lege moralens vogter. Det har jeg seriøst ikke noget problem med. Overvejer at betale en gældsrådgiver lidt penge for et par timers rådgivning. Men tænker at nogle på amino.dk har prøvet hele saneringskarusselen før, og ved hvad der virker bedst ift betalingsevne.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender en løsning, betal din gæld så får du minder penge.. Du ville vil nok også gerne have folk betaler dig..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

JensHansen19:
Hej John. Det er meget gammel gæld, nogle forbrugslån for LANG tid siden. De fordringer er solgt som sagt igen og igen i en lang gælds-handelskarrusel.
Men det er sådan set ikke så relevant. Uanset hvad så er det op til domstolen om jeg kan saneres eller ej, men jo mindre betalingsevne jo bedre.
jamen jeg er ikke enig i at jo mindre man betaler sin gæld - forbrugslån - penge man jo har brugt - jo bedre. Helt fint du har det OK med at andre har moral - det er da en start

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du selvstændig erhvervsdrivende eller lønmodtager?

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der må du nok sejle i din egen sø, for du har åbenbart betalingsevne, men mangler betalingsvilje - og det ikke en undskyldning hvad dine kreditorer har gjort i mellemtiden. Mange tror de bare kan vade i skifteretten og få en gældssanering - men faktisk er det kun ca. 20 % der får det og de er i skifteretten vant til alverdens numre fra gratister, der forsøger sig og de lugter lynhurtigt lunten.

Men generelt - jo yngre du er jo sværere er den at få, har du en viksomhed der har givet overskud de sidste 3 år og der pludseligt ikke giver overskud eller et langt mindre overskud - lyser alle røde lamper, ikke mindst hvis du ikke selv har gjort noget for at forsøge at afdrage gælden ved at lave aftaler med dine kreditorer, det er nemlig et klart signal og tolkes som manglende vilje - så blot din historik gør at du sikkert ikke kan få gældssaneringen fordi det vil tolkes med rette som en "planlagt" gældssanering.

Men lykke til, du bliver sikkert skuffet. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er professionel gældsrådgiver og du må da gerne  betale mig for at fortælle dig at du da er helt galt på den, du har da ingen problemer med at betale din gæld, så rådet vil være: se at få betalt din gæld.

Gældsrådgivere hjælper da kun folk som har svært ved at betale gælden.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste selvstændige giver kredit.

De taber penge når nogen vælger, at lade være med at betale for de varer og ydelser,som de har bestilt og haft glæde af.

På grund af de tab, så har de selv færre penge at købe varer og ydelser for, til sig selv og deres familier.

Deres tab kan blive lidt mindre hvis de kan "sælge gælden" til risikovillige "gældskøbere". Værdien af gælden afhænger af sandsynligheden for at gælden kan inddrives. Gældskøberne er også selvstændige, som du nu vil påføre unødige tab.

Jeg tror at du har valgt det forkerte forum til at bede om hjælp til, at snyde dig fra at betale den gæld du har skrevet under på. Du har jo valgt at det var DIG der kunne bruge penge på varer og ydelser, i stedet for den selvstændige, som du påførte et tab.

Grow up, påtag dig dit ansvar og betal din gæld.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)