Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskydelse af virtuelle ydelser til interessentskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino!
Min kæreste og jeg har registreret et interessentskab som træder i kraft d. 1/4-19, da jeg vurderede, at det ville lette momsregnskabet. Men nu er der tilbud på ElegantThemes (også kaldet Divi), og vi vil meget gerne benytte os af at spare de penge. Mit spørgsmål er derfor, om vi kan købe et abonnement på den virtuelle ydelse nu, privat, og indskyde den i virksomheden når den træder i kraft? Det er et abonnement, der købes fra USA, så mit næste spørgsmål er derfor, hvordan vi forholder os mht. moms?

Mange tak for din tid, og hav en rigtig dejlig dag!
- Caroline
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja så længe i som ejerne af det I/S står som køberne og ikke benytter det privat men kun til firmaet - så er det ikke et problem umiddelbart - at tage det ind

Normalt kræver det netop momsregistrering for at firmaer kan importere ydelser og det vil her sige det skal ind som importmoms ydelser = bliver ikke til en omkostning men en moms angivelse - når I tager det ind 1/4 Se importmoms og find skema for ydelser uden for EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, så når vi køber det skal vi bare sørge for at det er vores navne, der står, og så bogføre det med både importmoms og købsmoms i vores regnskabsprogram, så de to udligner hinanden?
Derudover er jeg lidt i tvivl om importørregistrering - i og med, at det jo ikke er et fysisk produkt, som skal importeres, er det så nødvendigt?
Beklager hvis jeg virker lidt tungnem, det er bare helt nyt for mig :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

importørreg er kun vor varer -og bruges ikke ved ydelser - men koster jo så i øvrigt heller ikke noget hvis I forventer vareimport

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay mange tak for hjælpen!
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)