Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på rettighedskøb i udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er :-)

Jeg har et spørgsmål vedr. moms og køb af rettigheder i udlandet, som jeg håber en af jer måske kan afklare:

Vil jeg nogensinde kunne trække moms fra et beløb, for køb af rettigheder i udlandet (til bogudgivelser)?

Så vidt jeg kan forstå kan jeg ikke fratrække moms fra beløbet, da det er udenlandskøb med B2B – men det vedrører jo stadig driften og vedligeholdelsen af min virksomhed. Samtidig skal jeg jo pålægge og betale moms ved salg af bogen (hvortil rettighederne er købt), da mine kunder fortrinsvis er danske – men er det bare "sådan humlen er"?

Tak på forhånd!
Lea
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

LChristiansen:
Så vidt jeg kan forstå kan jeg ikke fratrække moms fra beløbet, da det er udenlandskøb med B2B

Der er da vist noget du har fået helt galt fat i.

Er du moms registreret og købet er B2B indenfor EU, skal sælger ikke opkræve moms. 

Hvilket land køber du varen i? 

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ravn,

Tak for dit svar. Jeg er godt klar over at sælger ikke skal opkræve moms hvis købet er B2B og indenfor EU. Jeg burde nok have været mere specifik i mit spørgsmål, da det drejer sig om en faktura, hvor det er uklart om der er moms pålagt beløbet eller ej – men jeg må forhøre mig hos sælger :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er pålagt moms vil det normalt fremgå klart som Moms VAT . mehrwertsteuer osv - og ellers normalt som - reverse charge tekst eller lignende

Hvis der er EU moms på købet skal du bede om kreditnota og ny faktura - mere er der ikke at gøre ved det OG nej du kan aldrig trække moms fra hvis ikke der er tale om dansk moms som fremgår af en regning aldrig fra udenlandsk regning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 19
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John,

Tak for svaret – det giver mening. Jeg blev i tvivl grundet en tidligere korrespondance med sælger (der selv var uklar på reglerne), men der er ikke listet nogen betegnelse på der kunne antyde moms, så jeg må gå ud fra beløbet er korrekt og uden pålagt moms.
Tak for afklaring :-)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)