Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man fakturere samme virksomhed, som man er ansat i ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ribe
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

jeg er ejer af et vognmands firma, og har en chauffør   ansat, som er moms registreret, så mit spørgsmål lyder på, om chaufføren må ansætte folk, som så arbejder for mit firma og chaufføren fakturerer til mit firma, selvom han er fast ansat, må man det?

håber på gode svar på mit spørgsmål.

mvh. Henrik Hansen

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det må han formentligt godt, men de chauffører, som du indlejer må bare ikke have fast arbejde hos dig, da de så faktisk ender med at blive arbejdstagere hos dig og dermed skal have de rette vilkår etc.

Så længe det kun er ham, der er fast hos dig og de andre lejlighedsvist lejes ind, så kan du sagtens gøre det.

Fra Ribe
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

De bliver jo så brugt fast hos os, så det ville nok ikke være så god en ide, kan jeg så forstå.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Hansen:

Hej Allesammen

jeg er ejer af et vognmands firma, og har en chauffør   ansat, som er moms registreret, så mit spørgsmål lyder på, om chaufføren må ansætte folk, som så arbejder for mit firma og chaufføren fakturerer til mit firma, selvom han er fast ansat, må man det?

håber på gode svar på mit spørgsmål.

mvh. Henrik Hansen

du kan ikke have en ansat der er momsregistreret - det vil betyde du får skattebod og mister fradrag for moms. Ansat og selvstændig er to forskellige ting. 

OM din chauffør er det ene eller andet, afhænger slet ikke af hvad der står i jeres aftale, men om hvad det faktiske forhold er - her f.eks givet om han kører i sin egen bil som han selv har den fulde udgift og risiko for, eller om han kommer og kører din bil

Det er dyrt at begå fejl så find først ud af om  han er ansat eller - rent selvstændig. læs https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

HVIS han er rent selvstændig og ikke bare ansat til at køre din bil -så kan han ansætte eller gøre hvad han vil, hvis han lader andre køre for sig - men jeg frygter lidt i har valgt som du skriver ANSAT der fakturerer med moms for at du skal slippe for at være arbejdsgiver og han måske skal få en række fradrag - og det er ikke lovligt med mindre han er helt selvstændig - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ribe
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Tusind tak for dit input, jeg formulerede det måske ikke helt korrekt, han er ikke moms registreret endnu, men vil gerne være det, og derfor ville jeg hellere undersøge om det er tilladt, for ikke at begå fejl som ikke er nødvendige.

super godt svar, velformuleret og informativt. Tak 😉

Fra Tindbæk
Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

"om chaufføren må ansætte folk, som så arbejder for mit firma og chaufføren fakturerer til mit firma," din chauffør skal registreger sit firm som et vikarbureau inden for transport, da der i henhold til dine tilladelser må dine biler ikke føres af personer som ikke er ansat hos dig, dog må vikarer fra et godkendt vikarbureau

Fra Ribe
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Tusind tak for svar, det er jo også en mulighed 😉

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Damgaard:

Hej

"om chaufføren må ansætte folk, som så arbejder for mit firma og chaufføren fakturerer til mit firma," din chauffør skal registreger sit firm som et vikarbureau inden for transport, da der i henhold til dine tilladelser må dine biler ikke føres af personer som ikke er ansat hos dig, dog må vikarer fra et godkendt vikarbureau

jep - men chaufføren selv må jo stadigt ikke være selvstændig og køre i "arbejdsgivers" bil - Kan han omgå det vil at stifte vikarbureau og - for sig SELV nu køre i arbejdsgivers bil og fakturere arbejdet med moms - og vil det mon kræve, at han reelt har en hel del ansatte fast som vikarer - for ellers ville det jo være rent hul for alle - at stifte vikar bureau med sig selv som eneste og så fakturere - selv om arbejdets karakter var rent lønmodtager

Helt med på at den ville gå for ansatte når han drev vikarbureau og havde ansvaret for driften og risikoen ved det = lønnede sit personale og lejede dem ud for egen risiko

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)