Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du arbejde 14 timer om dagen for en skål ris og et los i kuglerne?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja indrømmet jeg har delt denne video før men nu gør jeg det så igen for jeg tænker Amino er det rette sted til at få feedback. 

Mit spørgsmål går ganske enkelt på om min video er skudt helt ved siden af eller om der er noget om snakken? Eksisterer der begreber som "god forretnings-moral" nu om dage eller handler det bare om business for enhver pris? 

Grunden til jeg spørger er at mange tilsyneladende går enormt meget op i klimaet men samtidigt rager det folk en høstblomst mht. arbejdsforhold og billig, underbetalt arbejdskraft. 

Men måske det bare er mig den er gal med? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser af arbejdspladser med høj ansættelses og arbejdsmoral - masser - ganske som der givet også er med dårlige betingelser. Dog er meget jo ret gennemreguleret i DK modsat mange andre fjerne lande, men at tro at alt er penge og at arbejdsgivere samlet er så tåbelige at de ikke forstår, at ordentlige betingelser og rimelig betaling mm - sikrer de bedste og mest stabile medarbejdere, er helt galt

Direktøren til finanschefen “Hvad sker der hvis vi betaler videreuddannelse for vore medarbejdere, og de så forlader os”
Finanschefen “ Hvad sker der hvis de ikke får videreuddannelse og bliver hos os”?

Alle større arbejdspladser er fuldt klare over betydning af glade medarbejdere

Martin Thorbrg kører turne med egne erfaringer og Dinero som arbejdsplads - google det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Ja du har ganske givet ret i at DK ikke er det værste sted og jeg skyder da absolut heller ikke på Martin Thorborg, Dinero eller andre specifikke firmaer for den sags skyld.

Jeg tror det der gør mig harm er at se hvor kummerlige forhold nogle arbejdere har det (her tænker jeg især i 3. verdens lande). Og så kommer det klassiske modargument "Jamen hvis de ikke havde det job havde de jo slet ingenting" og det er da også muligt. Men betyder det så at slaveligende tilstande bare er okay? 

Nej jeg har ikke løsningen på problemet og lavede da bare videoen for at få lidt fokus på det omend den er meget karikeret og generaliserende!

Men tak for feedbackSmile 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Slavelignende tilstande er aldrig OK
Omvendt er det svært ikke at anerkende - at fattige lande, for at bygge sig op - ofte har langt dårligere vilkår for arbejdere end rige lande - det kan nok ikke ændres

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Når det kommer til produktion og kostpris  er det cool cash..  DE dansk / vestlige firmaer kan have nok så mange grønne planter på kontoret og frugt til medarbejderne og god moral her men når det komme til at producere deres lort er det billigst ,muligt  ... er min mening sådan ser jeg på det.

"jammen vi overholder landets regler og love der hvor det produceres" ja hvad blib blib hjælper det når landene de producere i ikke har nogen love og regler , dem de har kan man lukke op og skide i.. om Miljø, arbejdsforhold..

F.eks her på amino er der folk der vil have lavet t-shirts etc. etc. det eneste de spørger efter er " hvor kan jeg få lavet det billigst muligt"   aldrig stort set kommer miljø, aebejdsmiljø ind i billedet, bare billigst

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Slavelignende tilstande er aldrig OK
Omvendt er det svært ikke at anerkende - at fattige lande, for at bygge sig op - ofte har langt dårligere vilkår for arbejdere end rige lande - det kan nok ikke ændres

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår hvad du mener John og det siger sig selv at arbejdere i disse lande langt oftere vil have MEGET ringere vilkår. Og nej, det kan vi desværre ikke ændre meget på. Jeg ville også bare prøve at sætte lidt fokus på det med en video der satte det hele lidt på spidsenSmile Jeg må bare lade være med at købe billige T-shirts lavet i BangladeshSmile

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders. Point takenSmile -Og jeg tror vi er enige langt hen ad vejen. Jeg mener det var Margrete Vestager der sagde noget i retning af "Sådan er det jo" Smile

Tilmeldt 30. Jan 19
Indlæg ialt: 72
Fra  SkiveBi.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes din video er god, den er måske ikke skudsikker i forhold til fakta, men det tænker jeg heller ikke er meningen? Den er humoristisk og med et glimt i øjet en rigtig god kort film, jeg så det hele :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Suppeske:
Jeg må bare lade være med at købe billige T-shirts lavet i BangladeshSmile
jeg forstår dig som godt, men tror nu ikke som sådan du gavner ulande ved at sige du ikke vil handle med dem, for så bliver de ved med at hænge i bremsen. Deres vej frem er netop, at handle med omverdenen

Jeg har selv været i spidsen for køb for omkring 100 mio fra Kina og Bangladesh - og vi satte klare betingelser for de fabrikker der fremstillede for os. Betingelser til udluftning, brandsikkerhed, toilet forhold osv - men vi forhindrede ikke som sådan lav løn eller lange arbejdsdage.

Havde vi gjort det, ville det have lukket dem. De brugte unge mennesker, mest piger  fra nordlige del af Kina. De var alle over 18 (Kinas myndigheder er strenge) og de boede 6-8 piger sammen i sove bygninger (dormatories) og arbejdede fra 8 til 18 ofte

Hårdt? Ja - Så de glade ud generelt - Ja - fik de lægetilsyn osv  JA - fik de mad nok JA - havde de sikkerhed Ja - Var der gymnastik og sport JA - var der TV rum JA

Efter 6 mdr tog de hjem på sommerferie - og andre 6 mdr til det kinesiske nytår - og fik deres hovedløn udbetalt.

Efter 1-2 år på den måde, så havde de så mange penge sparet op, at de kunne købe en ejendom og et jordstykke i deres eget område  og så kunne de blive gift og få børn. 

Uden det arbejde, ville de have levet på en suppesten i yderste fattigdom, og mange af dem været prostituerede.

Vi skal som ikke mere end 50 år tilbage, hvor danske piger i stort tal blev au-pair i England - faktisk under noget der ligner de arbejdstider og forhold.

Takket være Kinas industrialisering vokser økonomien og det helt store store flertal af kinesere har det uendeligt meget bedre i 2019 end i 1819 - og selv demokratiet sniger sig ind af bagdøren, med industrialiseringen og samhandelen.

Vi kan ikke kræve at Bangladesh og Senegal skal have arbejdsforhold helt som vore - de ville vansmægte totalt. Vi kan dog sagtens skubbe på en god udvikling på en masse områder

vh John   

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)