Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS OG TOLD VED BESTILLING AF VARER

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Er der en måde hvorpå jeg kan undgå at betale moms og told, når jeg bestiller varer udenfor Europa? Vi er ikke oprettet som en virksomhed endnu og forstår generelt ikke hvad vi skal være opmærksom på når vi bestiller fra vores producent i japan. Håber i kan hjælpe ;)

Vh Amalie
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må slet ikke importere erhvervsmæssigt som du virker til at skulle - uden virksomhed med importregistrering - så må told slet ikke udlevere varen

nej der er ikke en måde at undgå told og moms på - tværtimod er der en skærpet pligt ved import til at den virksomhed/erhverv der importerer får både told og moms betalt helt korrekt

Stift CVR med importregistrering - tag momsregistrering med - så koster momsen ikke noget men er blot indberetning - Gå til en speditør - google fortoldningsbutikken Helsingør - rikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

amalievj:
forstår generelt ikke hvad vi skal være opmærksom på når vi bestiller fra vores producent i japan

Der er rigtigt mange ting man skal være opmærksom på, men det afhænger jo helt af hvad type vare der er tale om. Så skal du have hjæp må du være langt mere specifik med hvad det er du skal importere.

Hvorfor overhoved starte import, hvis i ikke en gang har lavet et firma eller sat jer ind i helt fundamentale regler?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)