Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg blive psykolog eller søge psykologhjælp? (jeres ærlige vurdering)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har før skrevet et indlæg her på Amino om jeg skal tage springet og blive selvstændig. Jeg havde oprindeligt tænkt mig at blive producer af animations videoer, men spørgsmålet er om jeg ikke skulle uddanne mig til psykolog i stedet?

Jeg har lavet en lille animations video som i kan se herunder med 5 tips til at finde indre ro. Og med sådan en indsigt i menneskets psyke er jeg vel ikke langt fra at kunne kalde mig psykolog eller hvad?  

Kom med jeres ærlige vurdering!!  Skal jeg læse til psykolog eller er det mig der har brug for psykologhjælp?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Super fed video, tag en dybt indånding også tænk over hvad du vil. Det virker lidt som om du er skabt til at lave animationsvideoer og at dette er hvad du vil. Men hvis du nu er seriøs og lige pludselig skulle vælge at blive psykolog er der meget mere i det end bare at lave en video omkring inner peace. Men hey søg ind også lav animations videoer i din fritid, du kan altid droppe ud hvis dette ikke er noget for dig ;)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Suppeske:

Jeg har lavet en lille animations video som i kan se herunder med 5 tips til at finde indre ro. Og med sådan en indsigt i menneskets psyke er jeg vel ikke langt fra at kunne kalde mig psykolog eller hvad?  

Kom med jeres ærlige vurdering!!  Skal jeg læse til psykolog eller er det mig der har brug for psykologhjælp?

Hvis du mener dit spørgsmål bare en lille smule seriøst - så skal du starte med at gå til psykolog!!

Jeg vælger at gå ud fra at du er helt klar over, at din (i øvrigt meget fine) animation ikke bringer dig i nærheden af at være psykolog. At jeg bager et knaldgodt franskbrød, gør mig heller ikke til bager :-)

Men når jeg helt alvorlig mener at du bør gå til psykolog, er det af en af følgende grunde:

ENTEN har du rent faktisk potentiale til at blive psykolog engang og så er det en del af uddannelsen, at man selv går til psykolog.

ELLER du har en helt forkert opfattelse af dig selv og det vil en psykolog kunne hjælpe dig med.

Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 291
Fra  SIDWAVE Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren,

du er ude og skide...

du vil tage et stort livsvalg, ved at spørge fremmede på et iværksætter forum, om du skal gå igang med psykolog uddannelse ?

det er for langt ude.

dem som bliver psykolog gør det som en selvfølge, fordi det er det eneste rigtige for dem.

du skal gøre det mest indlysende, det du er bedst til, som kan blive til et job. og det skal være realistisk.

start med at slå psykolog uddannelsen op, kan du overhovedet blive optaget og komme ind ?

(der er store krav)

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth og mange tak for din ærlige vurdering. Skal jeg være helt ærlig har jeg jo en forkærlighed for at lave whiteboard animations-videoer og det er helt klart det jeg helst vil arbejde med. Problemet er bare at det er svært at få foden inden for døren. 

Her tænker jeg at det er MEGET lettere at blive psykolog. Man ser jo "lomme-psykologi" over det hele nu om dage og alle der kan fremsætte små livsbekræftende små-indsigtsfulde citater kan kalde sige psykolog eller coach!! Bevars, det er sat på spidsen, men min pointe er, at stort set alle der bare har lidt at sige eller er en smule kendte kan give den som coach/psykolog 

Er der noget om snakken eller er det bare mig der er mavesur? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren Suppeske:
Man ser jo "lomme-psykologi" over det hele nu om dage og alle der kan fremsætte små livsbekræftende små-indsigtsfulde citater kan kalde sige psykolog eller coach!! Bevars, det er sat på spidsen, men min pointe er, at stort set alle der bare har lidt at sige eller er en smule kendte kan give den som coach/psykolog 

Der er da vist lidt for meget lommepsykologi i din påstand.

Du tager fuldstændige fejl mht. psykolog, som er en beskyttet titel som kun må bruges af folk med den rette universitetsuddannelse. Så nej alle kalder sig ikke psykolog.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Ravn så fint skriver, bør du nok tage et kig på lov om psykologer § 21.

Bliv endelig psykolog, men i så fald skal du igang med den 5 årige universitetsuddannelse først.

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BirteSmile

Jamen så vil jeg få en psykologtid hurtigst muligt!!

Som jeg skriver længere oppe i tråden så er det mit indtryk at alle kan blive lomme-psykologer eller coaches når bare man har oplevet den mindste smule modgang. Og så er vi vel alle coaches nicht war?? 

Dit knaldgode franskbrød gør dig ikke til bager nej, men det er et rigtig godt udgangspunkt?? Ihvertfald (eller formentlig) bedre end the bake-off vi køber nu til dags Smile

Men jeg siger tak for rådet og googeler "gode psykologer når du har en helt forkert opfattelse af dig selv"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver gode animationer - men jo en anelse ens og ja - det er vanskeligt at leve af. Du kan søge ind i firmaer der laver animationer og reklamefilm mm - men - og her har du nok et problem, ud fra dine tråde

Du har en indædt mistillid til arbejdsgivere og alt hvad der hedder autoritet. Den slags kommer man ikke uden om med mindre man vil være KUN sig selv og selvstændig

Alt andet - job - læreplads - læse til psykolog indebærer krav - lærere, krav til mødetider og meget andet, som jeg ikke TROR du helt er villig til - eller har stærk mistro til fornuften bag

Du bliver nødt til at få fokus

Enten tror du på du kan leve af at være selvstændig - og viser det for dig selv og den familie du måske en gang skal være en del af at være med til at brødføde - eller du bider i det sure brød og starter en eller anden form for uddannelse eller job, samtidigt med du laver animationer i fritiden og ser om du kan skabe en sidegeschæft

Lomme coach er der langt til du kan leve af

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 18
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John. Jeg nyder altid at få en verbal ørefigen fra din hånd. Så stopper an op og tænker lidt Smile

-Indædt mistillid til arbejdsgivere? Tja det kan man sige, men nok ligeså meget til folk generelt (og ja det skinner sikkert igennem) Og som du så rigtigt påpeger er det givetvis en af grundene til at jeg godt kunne tænke mig at være selvstændig. Når det så er sagt er det bestem ikke alle jeg nærer mistillid til

-Mht krav tager du fejl. Ihvertfald på nogle punkter. jeg har intet problem med at møde tidligt og til tiden. Jeg har børn og de står op kl 5-6 og det gør jeg også og det har jeg vænnet mig til. Mht. til lærere, ja så stiller de krav til deres "elever" men man må vel også stille krav til lærerene eller hvad? Der er jo kæmpe forskel på lærere og hvordan de er til at undervise!

Fokus er et rigtigt godt råd og det vil jeg fokusere påSmile Og ja, jeg har nok et stykke vej til lomme coach, lomme psykolog eller lomme filosof for den sags skyld

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)