Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medejer i min virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Tipsteren Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Jeg har en god kammerat, jeg tidligere har lavet forretning med. Han vil gerne have anpart i min virksomhed, og jeg vil gerne have ham med.

Kan jeg godt bare gøre ham til medejer officielt for fx 1 krone? Eller hvordan skal det gøres?

Er der noget, jeg skal være opmærksom på?

Hilsen Terry

Tilmeldt 4. Apr 19
Indlæg ialt: 3
Fra  Jesper.freelancer Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hver opmærksom på at venner og forretning ikke altid er en god kombination.
Det er sjovt når det går godt, men penge kan virkelig gi store problemer blandt venner, så vil klart anbefale dig at få lavet nogen ekstramt klare retningslinjer rent økonomisk før i laver en aftale.
Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Tipsteren Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har før arbejdet sammen, så det er ikke med den på. Vi har tidligere haft succes sammen. Jeg ser ham som en god investering for min virksomhed ;)

Men kan jeg godt bare overdrage ham 49% af virksomheden uden nogen form for betaling/ lignende fra hans side af?

Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 554
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi snakker IVS eller ApS ikke?

I skal lave en handel hvor det er rimeligt tydeligt at han ikke "får noget foræret", men betaler en fair pris. Ellers vil jeg mene at Skat vil have indvendinger. Man kan ikke bare sådan lige gå og forære hinanden ting uden skat :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Også jeg går ud fra det er et selskab.

Du sælger ham så anparter. Hvis ikke han skulle være med aktivt, så ville skat ikke blande sig i prissætning ved salg til 3. mand men når han skal arbejde aktivt, så skal du se til, at prisen ikke kan ses som, at du giver ham løn uden skat ved at han får anpart til 1 kr. Der vil det rigtige være, at få en ærlig vurdering

Hvad skulle ellers årsagen være til, at du ville forære en ren 3.part noget der er 100.000 kr værd (rent hypotetisk) for 1 krone - hvis ikke det var skattefri betaling for arbejde, vil let være Skats fornuftige tanke

Du skal for himlens skyld have en god efteraftale - meget mere om ApS og ejer aftaler og nye ejere osv i http://startup-linkguide.blogspot.dk/2016/09/aps-alt-om-anpartsselskaber.html som er letlæst som e-bog eller paperback

Er det et IVS så vær opmærksom på den ny lov der kommer om få dage og nu kræver opbygning af kapital og skifte til ApS inden 2021

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Feb 18
Indlæg ialt: 4
Fra  Tipsteren Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ApS, ja :)

Ja okay, jeg tænkte det nok. Tak for svaret!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)