Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra I/S til to enkeltmandsvirksomheder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Fra  Pinligtavshed Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Da jeg og min makker går hvert til sit efter 10 år at have drevet et I/S så skal vi have fordelt vores aktiver i form af udstyr i mellem os.

Vi vil allerhelst dele aktiverne ligeligt op mellem os og køre videre med hvert vores enkeltmandsvirksomhed - som jeg forstår det kan vi oprette hver vores (momsregistrerede) enkeltmandsvirksomhed der køber udstyret fri af vores fælles (momsregistrerede) I/S. Er det på nogen måde muligt at gøre uden at der er nogen rigtige penge der skifter hænder? Det må også give et stort momsplus det ene sted og et stort minus det andet? Vi har akkumuleret en del udstyr og ingen af os har kontanterne til at købe det fri - på den anden side vil vi meget nødig skulle sælge det.

Håber mit spørgsmål giver mening.

Mvh. Aske

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Udtræden af et I/S betragtes som et salg af virksomhed

Jeg kan blot lige se, at momsen vi gå Lige op men skulle indberettes i I/S og nye virksomheder -ud fra - at det er aktiver der deles og sælger lige over og vel aktivitet gå lige op  . ja plusmoms i I/S og købsmoms i enkeltmands- 

Penge behøver jo ikke skifte hånd som sådan, med mindre i kører VSO hvor det kan være mere kompliceret (har ikke lige gennemtænkt) Så kan I jo altid bare have resten i mellemregning, da jeres hævninger . indbetalinger jo ikke påvirker skatten. Det kan altsammen køre over jeres mellemregningskonti i I/S og personlig virksomhed og udlignes.

Når I deler alt kan jeg heller ikke lige se en goodwill problematik i de nævnte, faktisk mest netop momsen og den skat der jo kan udløses ved at I jo skal købe afskrevne aktiver ud til deres faktiske værdi efter hvad I kan sandsynliggøre som værdi ud fra DBA eller andet - hvilket så giver fradrag - afhængig af afskrivning i de nye enkeltmands - men VENT lige på andre mere vågne på denne tid

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Fra  Pinligtavshed Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John.

Vi kører ikke med VSO.

Så som jeg forstår det så er det kun momspengene der faktisk behøves at skifte konto? Så vi betaler momsregningen med de penge vi får tilbage i moms i de nye virksomheder.

Jeg forstår de med at betale via mellemregningskonto, men hvad ville du udligne den med - indskuds-kontoen?

Mvh. Aske

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

ja i må begge i I/S have hver sin indskudskonto/mellemregningskonto for jeres hævninger og indskud - så ja til det - Jeg ville altid anbefale en proff gennemgang for at se om alt gøres smartest

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)