Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra IVS - til - ApS

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv nu at læse selskabslovens afsnit om iværksætterselskaber. § 357C omhandler betingelsen for hvordan et IVS kan omregistreres. Hvordan du opfylder betingelsen kan være gennem opbygning af drift, kapitalforhøjelse, indskud af aktiver mm.

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lier,

men jeg indrømmer der pt. er nogen uoverensstemmelse mellem paragrafferne, for det giver reelt ingen mening, at man også skal overføre den bundre egenkapital i et IVS til egenkapitalen i det øjeblik man forhøjer egenkapitalen ved en kontant kapitaludvidelse fra x kr. til 40.000 (før 50.000) hvorved selskabet ikke opfylder reglerne for et IVS længere hvorefter man så efterfølgende skal lave en kapitalnedsættelse hvis man ønsker en egenkapital på 50.000.

Det kan da kun være en DJØF'er, en advokat eller en revisor der har fundet på det ;-)

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Spørgsmålet så naturligvis blot hvordan du kommer nemmest og billigst igennem denne, med en revisorerklæring på kapitalens tilstedeværelse

Jeg kan se i tråden, der skiftes mellem revisorerklæring og ikke?

Vurderingsmand og ikke?

EK i de øvrige er også > 500.000,00.

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap

Det her drejer sig om omkostninger til vurderingsmænd, revision og vurderingsrapport. Med en EK på > 500.000 er det nok ikke et problem, men fru Jensen som driver web-shoppen Snabelsko.dk og sælger 112 par om året på et godt år. er en revisoromkostning på 30-50.000 nok til at selskabet går konkurs ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har kapital på 40.000 går man ikke konkurs af regning på 30.000 - men selvklart var det tosset mange penge at bruge men -

Du er helt i sovs med prisen . De små IVS får ofte erklæring langt under 10.000 kr - jeg har set mange tal på 4-5000 kr  langt billigere end alle dine snørklede forsøg og misforståelse sagt lige ud Henrik

Du kan ikke bare skyde ind i IVS og omdanne uden erklæring eller revideret regnskab - OG du taber langt mere ved skat af at skyde 40 t ind og trække dem ud som udbytte end nogen normal revisorerklæring koster

Har phytonrap 5 IVS der skal omdannes - og har kapitalen - så få et samlet tilbud fra en revisor - jeg tror du vil se du kan få erklæring på alle rimeligt billigt - eller vent - og lav udvidet gennemgang med revisorpåtegning på regnskaberne næste gang (måske hun her), og brug det

vh John H

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

John

hvis du har et 1 kr. selskab med 7.000 i bunden reserve har du da mistet din egenkapital når bonen kommer efter revisoren har haft snablen i kassen.

Og ja, jeg har også set tal på 4-5.000 som er uden revision, jeg vil godt se dig komme med et tilbud på "rigtig" revision af en virksomhed, hvor revisoren skal lægge hovedet på blokken for regnskabets rigtighed for under 10.000 - der står altid 1.500 forbehold fra revisoren i et 10.000 kr. regnskab.

Hvad står der i de fleste regnskaber i små virksomheder:

"Årsregnskabet samt nøjagtigheden og fuldstændigheden af de oplysninger, der er anvendt til opstilling af årsregnskabet, er Deres Ansvar"

"Da en opgave om opstilling af finansielle oplysninger ikke er en erklæringsopgave med sikkerhed, er vi ikke forpligtiget til at verificere nøjagtigheden eller fuldstændigheden af de oplysninger, De har givet os til brug for at opstille årsregnskabet. Vi udtrykker derfor ingen revisions- eller reviewkonklusion om, hvorvidt årsregnskabet er udarbejder i overensstemmelse med årsregnskabsloven"

At betale 16.000 for den side og så lidt tal på de efterfølgende ....

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ole Lynge Andersen:

Cef:

Jeg har ikke nærlæst dette endnu om hvorvidt det er muligt, men det interessante bliver hvis man kan slippe med en udvidet gennemgang (som tæller som revision) og på dette grundlag få lavet en omdannelse.

Udvidet gennemgang er tilstrækkeligt, hvis virksomheden er omfattet af klasse B. Det fremgår direkte af bemærkningerne til ændringsforslaget, hvor muligheden blev indsat i loven.

https://www.fsr.dk/-/media/Files/Faglig%20viden/Virksomhedsret/AendringsforslagL190.ashx?la=da

Tak Ole, Jeg var usikker på om UG også var tilladt (det tæller som revision, men man ved jo aldrig om politikerne kan kende forskel...).

Statsautoriseret revisor - København

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:

Cef:
Spørgsmålet så naturligvis blot hvordan du kommer nemmest og billigst igennem denne, med en revisorerklæring på kapitalens tilstedeværelse

Jeg kan se i tråden, der skiftes mellem revisorerklæring og ikke?

Vurderingsmand og ikke?

EK i de øvrige er også > 500.000,00.

Efter vedtagelsen af loven har du 2 muligheder for at få en omdannelse:

1) Få en revisorerklæring på kapitalens tilstedeværelse til omregistrering her og nu.

2) få udarbejdet dit kommende årsregnskab for 2018 (eller 2019 hvis det er aflagt) med en revisorerklæring på (udvidet gennemgang / fuld revision). Her vil du kunne omregistrere selskabet indenfor 5 måneder for den balance dag, som regnskabet aflægges på. fx. regnskabsafslutning 31-12-2018 vil du kunne udarbejde et regnskab og derefter få omregistreret indtil 31-05-2019, uden yderligere erklæringer.

Man skal naturligvis blot huske, at der ved omregistrering også skal udarbejdes nye vedtægter, så det er spørgsmålet om man selv vil udarbejde dem, revisor også gør det, eller man har en advokat på til den del. 

Statsautoriseret revisor - København

Side 5 ud af 5 (48 indlæg)